עובדי משרד החוץ מתכנסים כדי לדון על המשך הצעדים הארגוניים

בעקבות מחאת עובדי משרד החוץ החליטה הנהלת המשרד לחזור בה מההחלטה על קיצוץ השעות הנוספות לעובדים. בוועד הודיעו כי ימשיכו להיאבק נגד פגיעות נוספות בתנאי העבודה של עובדי המשרד. ביום חמישי העבירה הנהלת משרד החוץ מסר לכל עובדיה בארץ בו היא מודיעה כי הגיעה להסכמה עם משרד התקציבים באוצר שתאפשר לשמר את מסגרת השעות הנוספות בשנת 2020 בדומה לשנת 2019. 

בכוונת הוועד לכנס מחר (ראשון) את העובדים לאסיפה כדי להחליט על המשך המאבק. מהוועד נמסר לאתר ההסתדרותי "דבר" כי הנושאים הנוספים המצויים על סדר היום הם סוגיות של שכר, קידום בדרגים כמקובל במשרדים אחרים, תנאי העסקה שנפגעו במהלך השנים האחרונות. מעבר העובדים טוענים כי יש להחליף את הנהלת משרד החוץ בהנהלה חדשה או ועדה קרואה, וכי הנהלה זו תצטרך ליצור תכנית הבראה למשרד החוץ.

הפגנת העובדים, ביום שלישי שעבר, מול משרד החוץ בקריית הממשלה בירושלים (צילום: ועד עובדים)

לפני כשבוע הודיע המשרד לעובדים כי מכסת השעות הנוספות להן זכאים עובדי המשרד תעמוד על עשר שעות בחודש בלבד, במקום עשרים שעות נוספות לדרגי הניהול. ההחלטה על הקיצוץ נעשתה במנותק מסיכום בין משרד האוצר וההסתדרות שאושרר בשבוע שעבר על מתווה מדורג לקיצוץ השעות הנוספות על רקע הקיצוץ הרוחבי בכל משרדי הממשלה. בעקבות ההחלטה ערכו העובדים כינוס חירום ביום ראשון וביום שלישי הפגינו מול המשרד בקריית הממשלה בירושלים.

כאמור, בוועד העובדים קיבלו את ההודעה כי הקיצוץ יבוטל לעת עתה, ומסרו כי בכוונתם להמשיך ולהיאבק על תנאי העסקתם וגם על תקצוב פעילות המשרד. "מרכיב השעות הנוספות הוא רק בעיה אחת שנדחתה בינתיים בשנה אחת בלבד ולא גזירה שבוטלה", אמר לדבר אלי יפרח יו"ר ועד העובדים החוץ מנהליים. בנוסף להחלטת ההנהלה דורשים העובדים להיות חלק מוועדת חלוקת השעות הנוספות המתכנסת אחת לחודש. יפרח קרא למנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם לקחת אחריות על "מצבו פושט הרגל של המשרד ועד אז להפסיק את מסע הנקמנות שלו נגד החטיבה החוץ מינהלית שאת תפקידיה ותקנותיה בחלקם הקפיא ואת חלקם ביטל ללא הסבר מקצועי ובניגוד לחוות דעת של בעלי המקצוע".