עובדי משרד החוץ מחריפים את מחאתם ועשויים לשבש את ביקור ביידן

עובדי משרד החוץ עשויים לשבש את ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל האמור להתחיל מחר (רביעי) בשעות הצהריים. "יש אפשרות שיהיו שיבושים", אמר לאתר "דבר" ההסתדרותי יאיר פרומר מוועד עובדי משרד החוץ. "אנחנו כרגע שוקלים את צעדינו, ומבחינתנו הכול פתוח. המסר שלנו הוא לראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד – קח אחריות. אל תפקיר את שירות החוץ ומשרד החוץ. האחריות היא שלך ועלייך. יש לך את הכוח והגיע הזמן לפתור את הסאגה הזו".

לדברי פרומר, סכסוך העבודה במשרד נמשך כבר קרוב לשנה. "באופן רשמי הכרזנו על סכסוך העבודה לפני שמונה חודשים, אבל את הדרישות שלנו הצגנו עוד קודם לכן, והתרענו שאי-פתרון המשבר יוביל למאבק". עובדי משרד החוץ נוקטים עיצומים זה חודשים ארוכים.

"אין עתיד", יאיר פרומר בהפגנת עובדי משרד החוץ בקריית הממשלה בירושלים אתמול (צילום: ועד עובדי משרד החוץ)

 

דגלים שחורים ושלטי מחאה עצומים בגודלם נתלו השבוע על בניין משרד החוץ בקריית הממשלה בירושלים. על רקע הדיווחים לפיהם שר החוץ יאיר לפיד מאשים את משרד האוצר באי פתרון המשבר במשרד כתבו העובדים במחאה, "הלו, מי פה בעל הבית"? ו"אזרחי ישראל כשהם מפקירים את משרד החוץ הם מפקירים אתכם". כמו כן, אתמול בשעות הצהריים נערכה עצרת מחאה של עובדי המשרד ברחבת משרד החוץ בירושלים.

עובדי משרד החוץ פתחו בשבוע שעבר קמפיין חדש בקריאה לראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד למצוא פתרון לסכסוך עבודה שהוכרז לפני שבעה חודשים בשירות החוץ הישראלי. מוועד העובדים נמסר: "שר החוץ הפך גם לראש ממשלה מבלי שסיים את מלאכתו במשרד החוץ. למעשה, לפיד משאיר משרד חוץ במשבר. אם נמשיך לקלוט עובדים בשכר עלוב, אם לא נדע לקדמם במועד, אם תימשך האפליה בין עובדי משרד החוץ לעובדי משרדי ממשלה אחרים בחו"ל ותימשך ההעסקה הפוגענית ללא תגמול על שעות נוספות וכונניות – אין עתיד למשרד החוץ".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/113886