עובדי מפעל 'במבה' בקריית גת התאגדות בהסתדרות; תאגיד אסם יפטר עשרות עובדים

כמאה עובדי מפעל הבמבה של אסם בקריית גת התאגדו בהסתדרות. המפעל, המכונה "הבית של במבה", הוא האתר היחיד של אסם שלא היה מאוגד עד כה. תאגיד אסם, אחד הגדולים בענף המזון בישראל, הוא בבעלות מלאה של החברה הרב-לאומית שוויצית נסטלה.

העובדים הצטרפו להסתדרות במבצע בזק שנמשך כיומיים ביום חמישי האחרון הודיעה ההסתדרות להנהלת המפעל על יציגות.

מפעל במבה בקריית גת, המכונה גם 'הבית של במבה' הוקם בשנת 2019. במפעל מיוצרים כמיליון שקיות במבה מדי יום וכ-20 מיליון שקיות במבה בחודש. חטיף הבמבה הפופולרי, העשוי מגריסי תירס תפוחים ומצופה בטעם חמאת בוטנים, הומצא בשנת 1964. כמו כן, הנהלת אסם הודיע הבוקר (שלישי) כי בכוונתה לפטר 80-70 מתוך 4,200 עובדיה. הפיטורים בחברה מגיעים ימים ספורים לאחר שגם חברת שטראוס הודיעה כי בכוונתה לפטר כ-100 עובדים.

מפעל "הבית של במבה" בקריית גת (צילום: אסם)

 

לדברי יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, "אתמול בצהרים נערכה שיחה של מנכ"ל אסם עם מועצת העובדים הכוללת את כל ראשי הוועדים בחברה. מנכ"ל החברה הודיעה לנו על כוונתם להיכנס לתוכנית ההתייעלות והחיסכון, הצפויה לכלול פיטורי כ-50 עובדים בתחום השיווק וצמצום נוסף של כ-20 עובדים במטה החברה. אנחנו נשב ונדון בתוכנית עם ההנהלה, אבל לא יהיה שום מהלך חד צדדי, הסוגייה הזו תיפתר בהידברות. במידה ויהיו פיטורים, הם יעשו רק לאחר מיצוי האפשרויות האחרות והסדרת הסכם פרישה מכובד".