עובדי מעבדות סיסטם הכריזו על סכסוך עבודה: דורשים הסכם קיבוצי

לאחר שנתיים וחצי של משא ומתן עובדי סיסטם מעבדות הכריזו על סכסוך עבודה. ההסתדרות הלאומית הכריזה הבוקר סכסוך עבודה בחברה שבבעלות האוליגרך הרוסי יאן יעקב גטריץ.

סיסטם הינה מעבדה לבדיקות בקרה והבטחת איכות לענף הבנייה והסלילה, למגזר המוסדי, העסקי והפרטי. לסיסטם מחלקות מקצועיות המספקות שירותי בדיקות בכל רחבי הארץ. החברה מעניקה מגוון שירותים בהסמכת הרשות להסמכת מעבדות מתוקף חוק התקנים ובאישור הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה.

מההודעה אשר נמסרה לממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד העבודה, עו"ד רבקה ורבנר ולמנכ"לית החברה גילה אלקובי נאמר: "בהתאם לחוק יישוב סכסוכי עבודה, התחי"ז – 1957, נמסרת הודעה על שביתה או השבתה בשל סכסוך עבודה אשר הוכרז בהתאם לדין וסחבת במשא ומתן להסכם קיבוצי אשר מתנהל בחוסר תום לב למעלה משנתיים וחצי".
גטריץ, איש עסקים רוסי-ישראלי, החזיק עפ"י פרסומים במהלך השנים, בשרשור בקבוצת משביר באמצעות החברה הפרטית ניו־בולד הרשומה באיי הבתולה. גטריץ מחזיק באמצעות החברה וחברות נוספות נדל"ן במוסקבה, הכולל שני קניונים מצליחים בשווי כולל של 120 מיליון דולר, את סיסטם מעבדות מתקדמות שמעניקה שירותי בקרת איכות ומעסיקה כ-450 עובדים, בלעדיות על יבוא מוצרי אופנה וקוסמטיקה לרוסיה (בין היתר, של מוצרי ד"ר פישר ואהבה) ועסקי סיטונות נוספים.

מההסתדרות הלאומית נמסר כי ההכרזה על סכסוך עבודה "מגיעה אחרי שנתיים וחצי של ניהול משא ומתן להסכם קיבוצי, אל מול הנהלה שמסרבת לקדם את תנאי העסקה של העובדים, מנהלת משא ומתן בחוסר תום לב ובמטרה לסכל את התארגנות העובדים. ההסתדרות הלאומית מאמינה בקידום השיח בצורה נאותה ומכבדת, אך כאשר מעסיק שם לו למטרה לסכל ולחבל ברצונם של העובדים להתאגד".