עובדי מחלקת הבינוי של המשטרה התארגנו והצטרפו להסתדרות

 

כ-150 עובדים ממחלקת הבינוי במשטרת ישראל התארגנו והצטרפו להסתדרות. לדברי העובדים, הם אינם זוכים לתנאי ההעסקה הקיימים בענף הבניין והסכם העבודה שלהם לא מיושם במלואו.

עובדי מחלקת הבינוי מועסקים על פי הסכמי העבודה הקיבוציים בענף הבניין ולמרות זאת, אומרים העובדים, הם אינם זוכים לקרן השתלמות לתמריץ אי היעדרות והפרשת מעסיק לקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה.

בכנס שנערך בבית ההסתדרות עם העובדים ועם נציגי המשטרה עלו טענות קשות בנוגע לתנאי ההעסקה ומעמדם של העובדים. העובדים, שאינם מוכרים כעובדי מדינה או שוטרים, מוגדרים כאזרחי עובדי משטרה העובדים במחלקת הבינוי של המשטרה.

עוד הם מסרו כי תוספת השכר כפי שנקבעה בהסכמי השכר בענף הבנייה, אינה מיושמת ושהתוספת המקצועית לה זכו, נשחקה בחמש השנים האחרונות ושהעובדים אשר מועסקים בערבה אינם מקבלים תוספת ערבה בשיעורה העדכני, נסיעות ושעות נסיעה.

בכנס גם נבחר ועד פעולה אשר ייצג את העובדים במשא ומתן מול משטרת ישראל ומשרד האוצר. יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, יצחק מויאל אמר במהלך הכנס כי "מדובר בעובדים שנמצאים בין הפטיש לסדן. תנאי העסקתם אינם מיושמים על פי ההסכמים הקיבוציים של עובדי ענף הבנייה. אנו נייצג את העובדים לאורך כל התהליך".