עובדי מוזיאון ישראל דורשים לשוב לעבודה אך ההנהלה רוצה לקצץ בשכרם

עובדי מוזיאון ישראל בירושלים – המוזיאון הגדול והחשוב בישראל – הפגינו אתמול (שלישי). המוזיאון, בניגוד לאחרים, סגור לקהל מאז חודש מארס, ומנצל את המצב על מנת לפגוע בזכויות עובדיו ולהרע את תנאי העסקתם. עשרות עובדיו, שהוצאו לחל"ת ולא הוחזרו, הפגינו בכניסה למוזיאון במחאה, ונשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר "זה לא כל כך נעים לראות מוזיאון סגור", "אנחנו לא שקופים" ו"מפסיקים לשתוק".

עשרות עובדי מוזיאון ישראל הפגינו אתמול ודרשו לשוב לעבודה (צילום: ועד עובדים)

 

270 עובדי המוזיאון, מתפקידים שונים, הוצאו לחל"ת באמצע חודש מארס. בניגוד לסיכום שהושג בין העובדים, ההסתדרות במרחב ירושלים והנהלת המוזיאון, לא הופקדו לעובדים  ההפרשות הפנסיוניות, ולא הוקמה על ידי המוזיאון קרן סיוע לעובדים נזקקים. אם לא די בכך, העובדים עדיין בחל"ת ושערי המוזיאון סגורים, וזאת למרות שתנאי התו הסגול מאפשרים את פתיחתו וכל שאר המוזיאונים הגדולים בישראל כבר נפתחו לקהל.

לטענת הנהלת המוזיאון, הוא מצוי בקשיים ופתיחתו תתאפשר רק לאחר ובתנאי שהעובדים יסכימו לקיצוץ בשכרם, אך העובדים מתנגדים למהלך זה מבלי לקיים הידברות מסודרת והסכמה על צעדים שיינקטו וישפיעו על תנאיהם. יצוין כי בדיקה שערכה נציגות העובדים באמצעות היועץ הכלכלי עמי כהן העלתה כי הקיצוץ בשכר העובדים כלל לא נדרש בשלב זה, שכן תכנית הבראה שמבקשת הנהלת המוזיאון לבצע תותיר אותו בעודפים כספיים. המשמעות היא שבניגוד לטענת המוזיאון, ניתן להימנע מהפגיעה בעובדים, שכבר תרמו לו ארבעה חודשי חל"ת. ויו"ר ועד עובדי המוזיאון, גיורא אלון, אמר באסיפה "אם הנהלת המוזיאון לא תתעשת, לא יהיה מנוס מהכרזת סכסוך עבודה ונקיטה בצעדים ארגוניים".