עובדי מוזיאון הלובר בפריז הצטרפו לגל השביתות והמחאות נגד ממשלת צרפת הימנית

המוזיאון המפורסם של צרפת: הלובר בפריז, הצטרף אתמול (שישי) לשביתה נגד הרפורמה בפנסיה הניאוליברלית של הנשיא עמנואל מקרון. ועד עובדי המוזיאון החליט לקיים אסיפת עובדים בה הוחלט על השביתה. לאחר מכן העובדים חסמו את המוזיאון לכניסת מבקרים והפגינו בפתח המתחם שבמרכז הבירה. כך מסר הבוקר העיתון "הומניטה".

אסיפת עובדי מוזיאון הלובר, אתמול, בתום האסיפה בה הוחלט להצטרף לשביתה (צילום: הומניטה)

על פי הדיווח בעיתון, ממשתתפי האסיפה תקפו את "נשיא העשירים" כפי שמכונה מקרון בעיתונות הצרפתית, ומחו על העומסים הכבדים המוטלים על מספר העובדים ההולך וקטן "בגלל המדיניות הניאוליברלית של הממשלה כלפי מוסדות התרבות". עוד הם קראו למוסדות תרבות נוספים להצטרף מחאות ולשביתות "עד לביטולה המלא של הרפורמה בפנסיה".

יצוין שיום המאבק השישי של שביתות ומחאות נערך ביום חמישי ברחבי צרפת. על פי מידע שמסר הקונפדרציה הכללית של האיגודים המקצועיים (ה(CGT, בכ-200 הפגנות ועצרו השתתפו כ-700 אלף עובדים, בהם רבע מיליון שהפגינו בבירה פריז. עוד מסר מזכ"ל קונפדרציית האיגודים, פיליפ מרטינז "אנו נחושים מתמיד. אנו לא מעוניינים בוויתורים אנו דורשים את ביטולה המלא של הרפורמה". עוד הוא מסר כי צפויות הפגנות המוניות ושביתות נוספות בימים הקרובים: רביעי, חמישי ושישי בשבוע הקרוב.

זה כשישה שבועות נמשכת גל השביתות והמחאות נגד הרפורמה הניאוליברלית של הפנסיה ביזמת ממשלת הימין של הנשיא עמנואל מקרון. כתוצאה מהמאבק הממושך, הממושך ביותר מאז מרד מאי 1968 של העובדים והסטודנטים, ראש הממשלה הצרפתי אדואר פיליפ התחייב השבוע במכתב ששוגר לכמה מהאיגודים השובתים, כי הסעיפים המדברים על העלאת גיל הפרישה מ-62 ל-64 שנים יוסרו מהרפורמה הממשלתית שהוצגה בדצמבר.

עוד על השביתות בצרפת בעמוד 6 של גיליון "זו הדרך" האחרון:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/01/G03_2020.pdf