עובדי 'חרסה' שבו להפגין בב"ש ובאשדוד; ועד הרכבת תובע מיליון שקל מההנהלה

עובדי מפעל "חרסה" התאספו הבוקר (רביעי) בכניסה למפעל החברה בבאר שבע, מחו והקימו אוהל מחאה. זו ההפגנה השלישית במקום מאז תחילת השבוע. בשעות הערב שבו להפגין מול משרדי הנהלת חמת באשדוד – בעליה של המפעל הוותיק העומד בפני סגירה בבאר-שבע.

העובדים מוחים על ההחלטה הפתאומית והחד-צדדית של בעלי חרסה לסגור את מפעל הכלים הסניטריים, בו מועסקים כ-115 עובדים תושבי באר שבע והסביבה ולהעביר את פעילותו לטורקיה. זאת מבלי שיוסדרו זכויותיהם ותנאיהם, באופן שיפגע קשות בעתידם הכלכלי והתעסוקתי.

2019-05-01_195155

עובדי חרסה מתאספים, הבוקר, מול המפעל לקראת ההפגנה (צילום: ההסתדרות)

 

יצוין שוועד עובדי הרכבת, באמצעות עו"ד סיגל פעיל, הגיש הבוקר תביעת דיבה ופרסום לשון הרעב בסך מיליון שקל נגד הרכבת, המנכ"ל בפועל אורי שריר וסמנכ"ל הנוסעים בועז הירש.

העילה היא ההשבתה ביוזמת ההנהלה של שירותי הרכבת ביום שישי, 12 באפריל. לטענת הוועד, ההנהלה פרסמה "דברי-בלע ופרסומים שקריים בעלי תוכן מסית ופוגעני במכוון וביודעין, כאילו ועד העובדים הוא האחראי לעצירת תנועת הרכבות ביום שישי 12 באפריל באמתלה שקרית וזדונית שהוביל התחלות של שמונה פקדים, דבר שלא היה ולא נברא, והכול מתוך מטרה ברורה, שלא לומר מוצהרת, לגנות את ועד העובדים ואת העומדים בראשו ולפגוע בתדמיתם ובשמם הטוב, בכוונה ממשית לבזות אותם בקרב הציבור הרחב ולהאשימם במסכת שקרים ובדיות".

לפי הוועד, מטרת הפרסומים הייתה "להסיט את הדיון מהכשלים ומהמחדלים הניהוליים של הנהלת הרכבת, כפי שעלו באופן חמור וברור בדוח מבקר המדינה, ומכשליה הניהוליים היומיומיים".