עובדי חיפה כימיקלים צפון נגד סחטנות ההנהלה; עובדי מוסדות התרבות יפגינו בחולון

עובדי חיפה כימיקלים צפון, המאוגדים בכוח לעובדים, חשפו כי ההנהלה מגייסת את המשבר במפעל לשחיקת זכויותיהם ומעמדם. אף שההנהלה טרם פיטרה עובדים, היא תובעת מהם לממש את ימי החופשה ולאחריהם מתכננת להוציאם לחופשה ללא תשלום. מוועד העובדים נמסר כי "ההנהלה דורשת שאת הקפאת הפיטורים יממנו העובדים מכיסם בימי החופשה שלהם". הם הדגישו כי השבתת המפעל קשורה כולה למחדלי ההנהלה ואין צידוק להשית את הנזקים על העובדים.

2017-08-15_201019

הפגנת עובדי חיפה כימיקלים צפון נגד סגירת המפעל (צילום: כוח לעובדים)

 

במכתב שנשלח אתמול לנציג ועד העובדים במפעל, הודיע ניר יצחקי, אחראי כח האדם בחברה, על החלטת ההנהלה שלא לשלם את שכרם של העובדים בעת השבתת המפעל על ידי בעליו. לטענת ועד העובדים, הנהלת חיפה כימיקלים צפון מפרה את הבטחתה ליו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה). "אין בכוונתנו לתת יד להתעלמותכם הבוטה מהחלטות מפורשות של גורמים מוסמכים או ל ניסיונכם לגלגל באכזריות של ממש את ההשלכות של התנהלותכם  הקלוקלת, לכתפי העובדים ובני משפחותיהם, הפעם, רגע לפני החגים", השיב רפי קמחי המלווה את עובדי המפעל מטעם כוח לעובדים.

כמו כן, מחר, רביעי, צפויה הפגנה של עובדי מוסדות התרבות בחולון, אף הם מאוגדים בכוח לעובדים. בימים האחרונים התקיימו שתי אסיפות עובדים – בתיאטרון חולון ובמדיטק. באסיפות עודכנו העובדים על עיקרי הדברים שהיו בפגישות המו"מ על הסכם קיבוצי הראשון עם ההנהלה שבוע שעבר, ועל הצעדים הבאים להמשך המאבק. ראשי הוועד מסרו למתכנסים "הוכחנו שיחד אנו חזקים: הצעדים הארגוניים, העיצומים והשביתות עשו את שלהם, וראינו את השינוי הדרסטי בעמדת ההנהלה במהלך שתי הפגישות. הוכחנו שכשפועלים יחד, עם מטרה משותפת, יש תוצאות! מלבד ביטול ההתניה, שעליו כבר עדכנו, ההנהלה הלכה לקראתנו בכמה וכמה סעיפים, ביניהם העלאה משמעותית בשכר למספר גדול של עובדים – ספרנים, סדרנים, מדריכים ועוד. עם זאת, ישנם סעיפים חשובים שטרם קיבלו מענה – כמו מנגנון הכרה בוותק הנוכחי (תוספת חודשית לעובדים ותיקים), תוספות ותק קבועות וביטחון תעסוקתי".

עוד נמסר כי המטרה היא להגיע "להסכם מיטיב ומכבד שיכלול את כלל העובדים וייקח בחשבון גם מתן פתרון לשחיקת שכר בשנים הקרובות, לכן עוד יש עבודה והמאבק עוד לא הסתיים, אבל יש התקדמות משמעותית. נקבעו עוד שתי פגישות בסוף אוגוסט ובחודש ספטמבר, במהלכן ההנהלה אמורה להציג לנו מודל להכרה בותק ולהחזיר לנו תשובות לגבי מספר נושאים נוספים. יש עוד כברת דרך לעשות, ואנחנו צריכים אתכם איתנו – בסולידריות ושיתוף פעולה עד שנגיע להסכם הרצוי".

יצוין שלאור בקשת נציגי העובדים לדיון דחוף, תתכנס מועצת העיר חולון במהלך הפגרה לדיון בנושא המשא ומתן של חברת הבת העוסקת בהפעלת מוסדות התרבות בעיר. נציגים העובדים וחברי מועצת העיר יעלו בישיבה את הטענות לגבי המשא ומתן המתנהל. במקביל תתקיים הפגנה מול העירייה. "חשוב לנו שההפגנה תהיה גדולה ומרשימה כדי שנוכל להפעיל לחץ על העירייה והנהלת החברה להיענות לדרישותינו", נמסר מוועד העובדים. כאמור, ההפגנה תתקיים מחר (רביעי) בשעה 19:30, מול בניין העירייה, חיים וייצמן 58, חולון.

 

לפרטים נוספים על המאבק ולתמיכה בעובדים: טל' 052-8011479 או דוא"ל irit.benporat@workers.org.il