עובדי חברת החשמל סילקו את המנהלים ממשרדיהם; ההנהלה מתעדת מפגינים ממסוק

 

בעקבות הסלמת העיצומים הבוקר (ב'), מצד עובדי חברת החשמל השתמשה הנהלת החברה במסוק כדי לתעד את מאות העובדים שהפגינו בחצר בניין המשרדים של החברה בחיפה. העובדים הנאבקים בתכנית הפיטורים של ההנהלה מסרו כי "מדובר בבזבוז של כספי הציבור. הבוקר, ניסו המנכ"ל עמוס לסקר וכ-20 חברי הנהלה, להיכנס למשרדים הראשיים של חברת החשמל בחיפה. העובדים שידעו מראש על בואו של לסקר, התארגנו בחצר הבניין, נתנו לו ולשאר המנהלים להיכנס למתחם ואז קיבלו אותו בקריאות ושריקות בוז. כתוצאה מכך, עזב לסקר את המתחם.

במכתב שהעביר מיקו צרפתי יו"ר ועד העובדים, לידי לסקר, נאמר בין היתר, "כי התנהלותו הפרובוקטיבית וניסיונותיו החוזרים להביא להסלמה של המצב בחברה הם בלתי ראויים (בלשון המעטה), במיוחד על רקע המצב הביטחוני, וכי הוא איבד בעיניהם את הזכות המוסרית והלגיטימציה לנהל את חברת החשמל". כ-1,000 עובדים, חלקם עובדים במשרדים בחיפה וחלקם עובדי החברה שהגיעו מכל צפון הארץ, התפרסו ברחבת הכניסה לבניין והתבצרו בלובי במטרה לחסום את כל הכניסות לבניין ולמנוע את כניסת המנכ"ל. עם הגעתם של לסקר ואנשי צוותו למקום התגודדו העובדים סביבם וחסמו בכוח את כניסתם, תוך שהם קוראים לעבר המנכ"ל: "תתפטר, תתפטר". בעקבות האירועים נאלץ לסקר להימלט מהמקום.

 זה שבוע מונע הוועד מההנהלה את כניסת ההנהלה למשרדים ומנתק את ההנהלה מכל תקשורת. העובדים מוחים על תוכנית ההתייעלות בחברה (תוכנית מצפן), הכוללת פיטורים המוניים של עובדים ופגיעה בתנאי השכר ובהטבות של העובדים הנותרים. אמש נעשה ניסיון להגיע להסכמה בין ועד העובדים וההנהלה, שתאפשר לחברה לשמור על שקט תעשייתי על רקע תקיפת צה"ל הרצחנית בעזה, אך הניסיונות לא צלחו והמחאה בחברה נמשכת.