עובדי הכרמלית בחיפה השיגו הסכם קיבוצי בתום שמונה שנות מאבק

בתום שמונה שנות מאבק העובדים, משרד האוצר חתם על הסכם קיבוצי עם עובדי הכרמלית בחיפה. על ההסכם חתמו סגן הממונה על השכר במשרד האוצר, אגף התחבורה של ההסתדרות הכללית וועד עובדי הכרמלית, כאשר את החברה ייצגו האחראי על התאגידים העירוניים ישראל בן שלום, יו"ר דירקטוריון חברת הכרמלית תמי ברק, מנכ"ל חברת הכרמלית אבישי הדר והיועץ המשפטי של החברה זוהר נסים. אישור ההסכם יובא לאישור דירקטוריון החברה בישיבה שתתקיים ב-19 בדצמבר.

עובדי הכרמלית מפגינים למען הסכם קיבוצי בתחנת הכרמלית "גן האם" שבמרכז הכרמל. ראשון מימין: יו"ר הוועד לוטן רז (צילום: ועד עובדים)

בין השיגי העובדים בהסכם הקיבוצי: העלאת שכר, תוספת של ימי חופשה, הגברת הביטחון התעסוקתי ושיפור בתשלום עבור ימי מחלה. לוטן רז, חבר בוועד העובדים וממובילי המאבק מסר למקומון "כלבו": "אנחנו שמחים שהמסע המפרך להשגת הסכם קיבוצי לעובדי הכרמלית הגיע היום לקצו עם הסכם שמשפר את השכר של העובדים ואת תנאיהם. גורמים רבים פעלו נגדנו וניסו למנוע את ההסכם, אבל אי אפשר היה לשבור את הנחישות, את ההתמדה ואת האחדות של העובדיםאנחנו רוצים להודות לחברים ולנוסעים שעמדו לצדנו ונאבקו למעננוהדרך לקביעת תנאי העסקה הולמים לעובדים היא עדיין ארוכה, אבל אחרי מאמצים רבים אנחנו מברכים על ההישג".