עובדי הכללית יחריפו את השביתה; הקלדניות לא שבו לעבודה

עובדי הכללית מאיימים להחריף מחר (ג') את העיצומים שהחלו בתחילת השבוע אם לא ייפתחו איתם במשא-ומתן על דרישותיהם. אתמול החלו 15 אלף עובדי המנהל והמשק בקופה בשביתה, שגרמה לשיבושים קשים בעבודה השוטפת, בין השאר בחדרי הניתוח.

העובדים השובתים הם עובדי המנהל והמשק, כולל פקידות, סניטרים ועוד. לדברי יו"ר ועד העובדים, פרוספר בן-חמו, היום יצטרפו גם צוותים פרא-רפואיים לשביתה, אך הצוות הרפואי, הכולל את האחיות והרופאים, יעבוד כרגיל. השביתה מקיפה את כל מוסדות הכללית, למעט מחלקת יולדות, הפריה חוץ-גופית, אונקולוגיה, דיאליזה וטיפול נמרץ הפועל בתנאי נוהל שביתה. שלשום אסר ארגון הרופאים בשירותי בריאות כללית על הרופאים לבצע פעולות של עובדי המנהל, כגון פתיחת המרפאות ואסר גם על עבודה ללא שבכניסה למרפאה ימצא פקיד או בן שירות לאומי שישמור על הסדר. מצב זה הביא לעיכובים קשים בעבודת המרפאות. 

העובדים החלו בשביתה כתוצאה מהמבוי סתום במשא-ומתן מול האוצר לשיפור תנאי שכרם. העובדים דורשים תוספות שכר המגיעות עד ל-25%, בנוסף ל-5% אותם קיבלו העובדים כחלק מהתוספת לכלל עובדי המגזר הציבורי עליה סוכם ב-2008.

כמו כן, היום נמשכה השביתה של קלדניות בתי המשפט ברחבי הארץ. אתמול הפגינו מאות קלדניות, השובתות זה השבוע השני בתמיכת ההסתדרות, מול בניין משרד האוצר בירושלים וקראו קריאות נגד שר האוצר, יובל שטייניץ. הקלדניות חסמו את הרחוב הסמוך לבניין. שוש תייר, ממנהיגות הקלדניות, הודיעה שהקלדניות יפגינו בכל מקום שבו יימצא שטייניץ. "זו יריית הפתיחה. לא נאפשר לשטייניץ רגע של מנוחה, עד שהוא יתערב אישית כדי לפתור את הסכסוך", היא הודיעה. שטייניץ היה באותה עת בישיבה ונמנע מלקבל משלחת של הקלדניות, אך כמה מהן ניסו להתפרץ לבניין האוצר