עובדי הוראה בחינוך העל-יסודי לקראת שביתה; הסתדרות המורים מחריפה את העיצומים

יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז צופה שביתה  בבתי הספר התיכוניים. זאת, בנוסף לשביתה הצפויה של הסתדרות המורים בגני הילדים, בתי בספר היסודיים ובחטיבות הביניים. ארז כתב אתמול (שני) את הדברים באיגרת לחברי הארגון בו הסביר את הקשיים במו"מ המתקיים בין משרד האוצר לארגון לחידוש ההסכם הקיבוצי.

מורים מפגינים ביום רביעי שעבר מול משרד האוצר בירושלים (צילום: הסתדרות המורים)

 

ארז כתב עוד "זכור לכם, עוד בסוף שנת הלימודים התחלנו במאבק ציבורי בנושא הפגיעה במקצועות ההומניסטיים (המח"ר) בשל הכוונה לבטל את בחינות הבגרות בהם, והפגיעה הקשה בתנאי העבודה של המורים המלמדים מקצועות אלו, שתיגרם עקב כך".

לדבריו, "גם החלטת שרת החינוך להעביר את מערכת החינוך לשבוע עבודה מקוצר של 5 ימים מהווה פגיעה קשה מאוד בציבור המורים. אין מדובר רק בביטול חופש הבחירה של יום חופשי, אלא גם בפגיעה כלכלית ע"י מניעת האפשרות ממורים לעבוד עבודה נוספת ומניעת האפשרות ללימודים". הוא ציין ש"במהלך החודשים האחרונים ניהלנו מו"מ עם כל הגורמים בשקט ובאחריות תוך חתירה להשגת המטרות והיעדים בסוגיות הנ"ל".

מתברר כעת, כעבור חודשים של מו"מ, שמשרד האוצר מעכב חתימה על הסכמות ומציב כל פעם תנאים חדשים. אין טעם להמשיך ולנהל מו"מ כזה הגענו לדקה ה-90, ואם ההסכמות לא ייחתמו בימים הקרובים, לא נפתח את שנת הלימודים. אנו אומרים זאת כעת, לא רק לכם, אלא גם לאוצר, לשלטון המקומי ולמשרד החינוך, כדי שלא יגיד מאן דהוא שאנו הם המושכים את המו"מ עד 31 באוגוסט. הכדור נמצא בידי משרד האוצר כבר יותר משלושה שבועות. האחריות כולה אך ורק עליו", הדגיש.

יצוין שהסתדרות המורים הנחתה אתמול את המנהלים ועובדי ההוראה בחינוך המיוחד שלא לקיים ימי היערכות ומפגשי היכרות, זאת לאור העובדה כי המשא ומתן מול אנשי משרד האוצר עדיין תקוע. על פי ההנחיה החדשה, אין לקיים יום היערכות לקראת שנת הלימודים או לקיים מפגש עם הורי התלמידים לקראת פתיחת שנת הלימודים.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114777