עובדי בית החולים האנגלי בנצרת לא קיבלו את שכרם וסגרו את מחלקת המיון

ועד העובדים של בית החולים האנגלי בנצרת הודיע אתמול (רביעי) ​​על החרפת הצעדים הארגוניים בעקבות הלנת שכר העובדים. כל אנשי הצוות הרפואי במיון החליטו לסיים את עבודתם ולסגור את המחלקה בשל אי קבלת המשכורות. המוחים ובהם רופאי המיון התכנסו לאסיפת מחאה בכניסה לבית החולים.

"אני רוצה להביע התנצלות בפני הציבור שלנו, שהתרגל לקבל את השירותים הרפואיים שלנו כבר עשרות שנים, ומבטיח להם שבקרוב מאד נחזור להעניק את השירותים שהם רגילים לקבל מבית החולים בנצרת", אמר היום יו"ר ועד הרופאים של בית החולים, ד"ר מונדר חכים, באסיפה. "לכולכם אני מודה על התמיכה בנו ובהנהלת בית החולים. אנו ננצח במאבק, כי זה מאבק צודק ומדובר בזכות שלנו". בשבוע שעבר הכריזו העובדים על השבתת בית החולים, שבמסגרתה הופסקה באופן חלקי פעילות המיון, חדרי הניתוח והמרפאות, ואמבולנסים נדרשו להפנות מטופלים לבתי חולים אחרים ומרוחקים. הוועד מסר שבימים הקרובים יהיו צעדי מחאה נוספים עקב החמרת המצוקה הכלכלית של המוסד.

רופאים, אחיות ועובדים התכנסו אתמול לאסיפת מחאה בפתח בית החולים האנגלי בנצרת (צילום: ועד עובדים)

 

יצוין שאלפים חתמו על עצומת תמיכה מקוונת בעובדי בית החולים האנגלי בנצרת שלא קיבלו את שכרם. כמו כן, הרופאים, האחים ועובדי המגזרים הנוספים בבית החולים האנגלי בנצרת הפגינו ביום שני מול משרד ראש הממשלה בירושלים ובמוצאי שבת מול ביתו של ראש הממשלה יאיר לפיד ברמת אביב. זאת, בעקבות אי עמידה של הממשלה בהתחייבויותיה לתקצוב בית החולים, בגללה לא שילמה הנהלת בית החולים את שכר חודש אוגוסט לעובדים. אל המפגינים במוצ"ש הצטרפה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת). אילו ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) לקח חלק בהפגנה שנערכה בירושלים.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115319