עובדי בזק בינלאומי הפגינו ומנעו ישיבת הדירקטוריון; ברשת החליטו להתאגד

מאות עובדי בזק בינלאומי מנעו אתמול (רביעי) את כניסת חברי דירקטוריון בזק לבניין בזק בינלאומי כאות מחאה על הצדדים החדצדדיים שבוצעו על ידי דירקטוריון החברה. בעקבות כך בוטלה פגישת דירקטוריון.

ישיבת הדירקטוריון תוכננה להתקיים כאשר המתח בחברה מגיע לשיאים חדשים בעקבות גל פרסומים והדלפות אשר סובב את בזק בינלאומי בימים האחרונים בדבר שינויים ארגוניים שיחולו בקבוצה. לאור זאת, הודיעה לימור ליברמןלביא, יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, על מימוש סכסוך העבודה שהוכרז במאי השנה, בשיתוף עם ההסתדרות, ועל פתיחת מאבק נגד הנהלת הקבוצה "בכל הכלים שיידרשו".

2018-11-15_201123

עובדי בזק בינלאומי בהפגנה שנערכו אתמול מול ישיבת הדירקטוריון של החברה (צילום: ועד עובדים)

ליברמןלביא הוסיפה: "לא ניתן לדירקטוריון זמני לקבוע עובדות בשטח ולפגוע בחברה הרווחית ביותר מבין החברות הבנות. נילחם על כל עובד בחברה, בכל הכלים העומדים לרשותנו. מדובר בשינוי חדצדדי שנעשה על ידי הנהלה כוחנית בניגוד להסכם הקיבוצי עליו חתומים שני הצדדים. ברור לכל כי שינוי ארגוני בבזק בינלאומי, באופן חדצדדי כפי שנעשה כרגע ולא באמצעות תהליך הידברות, משמעותו פגיעה קשה ביותר בחברתנו, על כלל עובדיה, התרבות הארגונית שבה והפעילות שלה".

כמו כן, עובדי חברת התקשורת רשת החליטו השבוע להתאגד במסגרת ההסתדרות. בהודעת הדוא"ל ששלח ועד פעולה אל העובדים נאמר: "החלטנו להרים את הכפפה בדקה ה-90 ולהתאגד", נכתב בהודעה. "לאור תהליך המיזוג והשלכותיו הגענו להחלטה חדמשמעית עדיף היחד על הלבד". ההתארגנות קמה על רקע איהוודאות בנוגע לעתידם ביום שאחרי מיזוג רשת וערוץ עשר. יצוין שהבוקר הודיעה הנהלת רשת לעובדים כי היא מכירה בזכותם להתאגד