עובדי בזק בינלאומי החריפו את העיצומים: עצרו את חיוב לקוחות החברה

עובדי בזק בינלאומי עצרו היום (רביעי) את חיוב לקוחות החברה בגין חודש אפריל, בתגובה לצעדים חד צדדיים של הנהלת החברה. כתוצאה מהצעדים הארגוניים, חברות האשראי לא יקבלו בקשות לחייב את לקוחות החברה, ולא יצאו להם חשבוניות. לצד זאת, הפסיקו העובדים הוצאת סחורה וציוד מהמרכז הלוגיסטי לכלל לקוחות החברה. במסר ששלחו אנשי הוועד לעובדי החברה נאמר "כבר שישה חודשים אנחנו נמצאים בדיונים אל מול ההנהלה ונראה שלא נעשה כל מאמץ אמיתי מצדם להביא לפתרון מידי".

אסיפת עובדי בזק בינלאומי במטה החברה ב-12 באפריל האחרון (צילום: ועד עובדים)

 

הגורם המיידים לעיצומים החדשים הוא הודעת ההנהלה שלא תפתח את חדר האוכל לעובדים – ללא מתן תאריך יעד לפתיחתו או מציאת פתרון אחר. לטענת הוועד, ההנהלה "גוררת רגליה" בנושא זה במשך חודשים, כשבפועל היא מקדמת את הפיכת חדר האוכל לחוות שרתים בלי לתת מענה חלופי לעובדים.

ברקע לעיצומים עומד גם סכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות לפני כחודש בעקבות תכנית ההנהלה ודירקטוריון קבוצת בזק לפרק את בזק בינלאומי, ולפצל את פעילותה בין שלוש חברות יס, פלאפון וחברה חדשה שתוקם לצורך כך. בוועד חוששים מפני פגיעה חמורה בכ-1,300 העובדים.

לאחרונה עצרו העובדים את כל הפרויקטים הקשורים לחברות הבת האחרות של בזק,  פלאפון ויס  וביטלו ישיבות משותפות עם שתי החברות. בנוסף, נעצרה העבודה על פרויקט מערכת ניהול לקוחות משותפת לשלוש חברות הבת כולל ישיבות, פיתוחים ועבודה על המערכת. לפני כשלושה שבועות הפגינו העובדים מול ביתו של יו"ר בזק, גיל שרון, ברמת אביב. העובדים החזיקו שלטים בהם נכתב בין היתר: "בזק – להרגיש בבית ולהרוס אותו",  "בזק בינלאומי זה הבית שלי", "העובדים זה לא מספר", "מגיע לנו יותר ממנכ"ל בשליש משרה" ו"לא זורקים לפח חברה מספר 1".