עובדי אלישרא פתחו בעיצומים במסגרת המאבק נגד הארגון מחדש באלביט

כ-1,400 עובדי אלישרא פתחו בעיצומים במסגרת המאבק נגד הארגון מחדש באלביט ואיחודה של יצרנית מערכות הלוחמה האלקטרונית עם אל אופ. על כך פורסם היום (רביעי) בעיתון "כלכליסט". באסיפת עובדים שנערכה במפעל החברה בחולון בשבוע שעבר הכריז יו"ר פורום הוועדים באלישרא, גיא קראוני, על שורת צעדים – ובראשם עצירת העברת ידע מהחברה לחטיבות אחרות באלביט.

מטה אלישרא ברחוב המרכבה בחולון (צילום: עיריית חולון)

 

בוועד טוענים כי הנהלת אלביט מפירה הסכמות עימם, לפיהם מעמדה ועצמאותה של אלישרא לא ייפגעו מהארגון מחדש באלביט וכי הנהלת אלביט החלה בהעברת ידע ייחודי של עובדי החברה לחטיבות אחרות שלה, בעיקר בארה"ב ובבריטניה, מהלך שבטווח הארוך יפגע בהכנסותיה, ויהווה הכנה לפיטורי עובדים. עוד הם טוענים כי ההנהלה מעבירה עבודות לקבלני משנה גם כאשר העומס בסדנאות באלישרא נמוך מהרף שנקבע להוצאתן מהחברה.

הוועד הורה לעובדים שלא לקיים דיונים, שיחות או להעביר מצגות לגורמים באלביט שמחוץ לאלישרא, עד שההנהלה תסכים להגנה על העובדים ולהסכמי אי תחרות עם קבלני משנה וחטיבות אחרות באלביט. יצוין כי באלביט, בניגוד לתעשייה האווירית ולרפאל, אין ועד עובדים חזק, אלא רק בחברת הבת הוותיקה אלישרא, שנרכשה מקונצרן כור ומהתעשייה האווירית ב-2005.