עובדים זועמים ופעילים נגד סגירת גלריית ברבור הפגינו בעת ישיבת מועצת עיריית ירושלים

מחאות פרצו אמש (שלישי) בישיבת מועצת העיר בירושלים כאשר שתי הפגנות התנהלו בו זמנית בעת דיוניה. חלק מהמפגינים אף ניסו לפרוץ מהגלריית קהל לאולם המועצה והתפנו על ידי סדרנים. עשרות מעובדי אגף התברואה בעיריית ירושלים הגיעו לישיבה, יחד עם פעילי חד"ש התומכים במאבקם, ומחו נגד הפרטת שירותי הטיאוט ופיטוריהם של עשרות עובדים. העובדים צעקו לעברו של ראש העיר משה ליאון קריאות גנאי, הפריעו למהלך התקין של הישיבה וחלקם אף הוצא בכוח מאולם המועצה על ידי המאבטחים.

מפגינים, אמש, בעת ישיבת מועצת עיריית ירושלים (צילום: סיעת התעוררות)

 

פעילי גלריה ברבור שצפויה להתפנות תוך 90 יום אף הם הגיעו לישיבה ומחו נגד המהלכים המתוכננים. עשרות הניפו שלטי מחאה שקראו להמשך הפעילות של גלריה ברבור. אנשי מטה המאבק שהוקם על מנת למנוע את הסגירה קראו השבוע "בואו להשמיע יחד את קולנו, ולהזכיר בדרכנו לאנשי ונשות העירייה שהגלריה היא מוסד תרבות ותיק בעיר שהמשך קיומו חשוב לרבים. ברור לכל שיש כאלו במועצת העיר המעוניינים לפגוע בגלריה מטעמים פוליטיים ומתהדרים בפגיעה באוכלוסיות שונות ובחופש הביטוי. בואו נזכיר להם שירושלים היא של כולם ויכולה להכיל גם וגם".

עיריית ירושלים דורשת מגלריית ברבור לפנות את המבנה בנחלאות שבו היא פועלת. העירייה מתכננת לפתוח במקום בחודש ספטמבר 2020 גני ילדים לציבור הממלכתי-דתי. הגלריה נדרשת להתפנות תוך 90 ימים. גלריה ברבור מנהלת למעלה משנתיים מאבק על המשך פעילותה בנחלאות. העירייה החלה בתהליך משפטי לפינוי הגלריה בשנת 2017 לאחר אירוע של ארגון "שוברים שתיקה" שנערך במקום. בחודש יולי השנה בית משפט המחוזי בירושלים הציע כפשרה בין הצדדים כי הגלריה תגיש בקשה מהעירייה להסדיר את שהותה בנכס באמצעות הקצאת המבנה לשימושה. הגלריה, באמצעות עמותת בר קיימא, הגישה בקשה מסודרת בחודש יולי השנה, אך נציגיה לא זומנו לדיון בעניין בקשתם, שכאמור, כעת נדחתה בעקבות דרישה של העירייה להקצאת הנכס לטובת גני ילדים.