עדאלה: המידע על ההתגוננות בפני נגיף הקורונה אינו זמין בערבית

המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל עדאלה טוען שהמידע על ההתגוננות בפני נגיף הקורונה אינו זמן בשפה הערבית. במכתב שנשלח אתמול (שני) אל מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב נאמר כי משרדו נערך לטיפול במגיפה, בין היתר, באמצעות הנגשת מידע לציבור בעניין עדכונים שוטפים אודות הנגיף, התפשטותו, מספר חולים, חוזרים מחו"ל, אמצעי ההגנה ועוד. הכל נעשה דרך האתר הרשמי של משרד הבריאות, הרשתות החברתיות, אפליקציה ואמצעי תקשורת שונים כגון הרדיו והטלוויזיה.

הודעה לציבור שפורסמה אמש (שני) בדף הפייסבוק של משרד הבריאות רק בעברית

אך, לאחר בדיקת אמצעי הנגשת המידע עלה כי רוב המידע המונגש לציבור בישראל הינו בשפה העברית, למרות שדוברי השפה הערבית מהווים יותר מ-20% מאזרחי המדינה. עוד עולה מבדיקת עדאלה כי בעמוד משרד הבריאות בפייסבוק רק אתמול פורסמו יותר מ15 פוסטים הקשורות לנושא הנגיף, אך כולם בשפה העברית ואין ולו עדכון אחד בשפה הערבית. בנוסף, האתר הרשמי של משרד הבריאות בשפה הערבית ותחת כותרת "הודעות הדוברות" עודכן לאחרונה רק בתחילת החודש. זאת, להבדיל מהגרסה בשפה העברית, שם ישנם עדכונים שוטפים ללא הפסקה. לדברי עדאלה "היעדר הנגשת המידע כראוי בשפה הערבית, מהווה הפרה בוטה לזכותם של דוברי השפה הערבית לבריאות, ומהווה פגיעה קשה בעקרון השוויון, ואף מהווה זלזול בחייהם של כשני מיליון דוברי השפה הערבית בישראל".