עברה בקריאה ראשונה הצעת חוק של ח"כ עודה להגדלת קצבת הקשישים ל-70% משכר המינימום  

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק הבטחת הכנסה (תיקון – הגדלת הגמלה בגיל פרישה והצמדתה לשכר הממוצע), התשפ"א–2021,  של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש). 51 תמכו בהצעה ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכספים. מוצע שגמלת הבטחת הכנסה המגיעה למי שהגיע לגיל פרישה תעמוד על סכום השווה לשיבעים אחוזים לפחות משכר המינימום, ותוצמד לשכר הממוצע במשק החל משנת 2022.

ח"כ איימן עודה (חד"ש) מציג הצעת חוק במליאת הכנסת (צילום: הכנסת)

 

לדברי ח"כ עודה "מגיפת העוני תוקפת קשישים לא פחות מהקורונה. שמח שההצעה שלי להעלאת קצבאות הבטחת הכנסה לקשישים עברה כעת בהסכמה עם האוצר. סיכמנו על העלאת הקצבה ל-70% משכר המינימום. זה צעד בכיוון הנכון אבל הדרך עוד ארוכה."

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: " חוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], התשנ"ה–1995, מעניק קצבת אזרח ותיק לזכאים לכך לפי החוק. נוסף על כך מוענקת גמלת הבטחת הכנסה לזכאים לכך. ואולם, בישראל חיים מאות אלפי אזרחים ותיקים שפרשו מעבודה אך לא צברו זכויות פנסיוניות המאפשרות הזדקנות מכבדת. יכולתם של מי שמתקיימים מקצבת הבטחת הכנסה בשיעור הקבוע כיום,  לרכוש מזון ותרופות ולממן טיפולים רפואיים או סיעודיים הנדרשים להם, היא מוגבלת עד לכדי קיום מתחת לקו העוני."

 

סרטון – ח"כ איימן עודה מציג את הצעת החוק בכנסת:

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/1022505895209227