סרבן כיבוש נידון ל-10 ימים מעצר נוספים; הלל גרמי שוחרר אחרי 97 ימים בכלא

סרבן המצפון אדם רפאלוב, בן 18 מקריית מוצקין, נשפט בשבוע שעבר בגין סירובו להתגייס לצבא כיבוש ונדון לעשרה ימים נוספים בכלא הצבאי. רפאלוב נכלא לראשונה בחודש יולי השנה, כך שתקופת המאסר הנוכחית תתווסף ל- 77 ימים אותם הוא כבר ריצה במחבוש.

"השלטון משתמש באלימות בשביל לממש את האינטרסים הכלכליים או האידאולוגיה הלאומנית שלו", אמר רפאלוב בהצהרת הסירוב שלו. "השלטון הישראלי מצדיק את האלימות כלפי הפלסטינים בטענה של הגנה על המולדת היהודית. אך לא ניתן להצדיק בשום דרך את השליטה המתמשכת, האלימה והמדכאת בגדה המערבית ורצועת עזה. כבר עשרות שנים הציבור הישראלי שולט בגורלם של מיליוני פלסטינים, שנשללו מהם זכויות אדם בסיסיות".

2018-12-08_172523

סרבן המצפון נוסף, הלל גרמי, סיים השבוע את תקופת כליאתו השישית וממתין כעת לוועדת מצפון. גרמי כתב בבלוג שפתח עם כניסתו לכלא: "ביום רביעי שוחררתי מכליאתי השישית בתום 97 ימי כליאה מצטברים בגלל סירובי להתגייס לצבא. לאחר שבסיבוב הקודם יש גבול ערכו הפגנת סולידריות עמי מול הכלא, לאחר שבתגובה קצין המודיעין העביר אותי ללילה לפלוגה ג', הפלוגה הקשוחה ביותר בכלא, ולאחר שג'ון בראון פרסם את הסיפור הזה ב'הארץ' ועורכי הדין של מסרבות, נועה לוי ואסף וייצן, שלחו על כך מכתב למפקדת הכלא, נראה שמישהו במערכת החליט להכין לי הפתעה חדשה לכבוד כליאתי השישית: לאורך כל תקופת מאסרי פרט ליום אחד, שהיתי בפלוגה ב', פלוגה קשוחה פחות מ-ג' אך יותר מ-א'. אם המהלכים האלו היו ניסיון לעצור את ההפגנות, בשבת שעברה יש גבול ערכו הפגנה נוספת והראו שהוא לא הצליח".

 

הבלוג של הלל גרמי: https://bit.ly/2SomHxx