סקר בחירות: התרסקות לליכוד בראשות נתניהו והתחזקות הרשימה המשותפת

התרסקות לליכוד בראשות בנימין נתניהו, התחזקות לרשימה המשותפת והבעת איאמון בניהול משבר הקורונה של ממשלת הימין הן המגמות העיקריות בסקר שפורסם ביום חמישי בעיתון "מעריב". מהסקר עולה כי בתוך כחודשיים איבד הליכוד 10 מושבים בכנסת. בסקר הקודם שפורסם בעיתון ב־27 במאי עמדו לרשות מפלגת השלטון הימנית 41 מנדטים. כל אחד מהסקרים שפורסמו אחריו הציגו ירידה מתמדת.

על פי הסקר אילו הבחירות היו נערכות כעת, הליכוד בראשות נתניהו היה מקבל 31 מושבים בכנסת. אחריו, יש עתיד של כ"כ יאיר לפיד עם 19 מנדטים והרשימה המשותפת עם 16. כחול לבן של ראש הממשלה הרזרבי, בני גנץ, מתקרבת ל-10 מושבים. מהסקר עולה עוד: ימינה עם 13 מנדטים, וישראל ביתנו עם שמונה. במפלגות החרדיות אין שינוי של ממש: ש"ס עם תשעה מנדטים, יהדות התורה ומרצ חמש מפלגות נוספות רובן חברות בקואליציה הימנית מתחת לאחוז החסימה, ובהן העבודה, שלא צפויה, נכון להיום, להגיע לכנסת הבאה. יחד איתה גם עוצמה יהודית, דרך ארץ, גשר והבית היהודי.

שאלה נוספת שנשאלה בסקר עוסקת בהתנהלות משטרת ישראל בטיפול במפגינים נגד נתניהו המואשם בפלילים, בהפגנות שמתקיימות בימים אלה מול מעונו בירושלים. התוצאות מפתיעות: לא פחות מ־44 אחוזים מכלל הנשאלים סבורים כי משטרת ישראל מושפעת משיקולים פוליטיים באכיפת החוק בהפגנות אלה. 33 אחוזים מעריכים כי התנהלותה עניינית ומקצועית. בקרב מצביעי הימין נרשם נתון מדהים לא פחות: נתח משמעותי מהנשאלים, כשליש ממצביעי הימין, סברו כי שיקולים פוליטיים מעורבים בדרך שבה נוהגת המשטרה כלפי המפגינים.