סקר בחברה הערבית: 76% תומכים במחאה נגד ההפיכה המשטרית; 48% בעד להצטרף

על פי סקר בחברה הערבית שהוצג השבוע (שלישי) בכנס הרצליה, 76% מהמשיבים תומכים במחאה נגד ההפיכה המשטרית ו-48% סבורים שיש להצטרף אליה. כמו כן, כמחצית ממשתפי הסקר השיבו שלהפיכה המשטרית השלכות ישירות על הציבור הערבי בישראל.

ד"ר אריק רודניצקי, שיזם את הסקר מטעם תכנית קונרד אדנאוור לשיתוף פעולה יהודי-ערבי, הוסיף ש-84% מהאזרחים הערביים סבורים כי אירועי "שומר החומות" מחודש מאי 2021 יחזרו על עצמם. מתחילת השנה נרצחו 81 בני אדם בחברה הערבית, בהתייחסות לנושא זה בסדר, 62% העידו כי תחושת הבטחון האישי שלהם נפגעה. יצוין שיומיים לפני הכנס נערכה שיירת מחאה נגד האלימות ואוזלת ידן של הממשלה והמשטרה במערכה למיגור הפשע ומהסקר עולה כי 53% מהנשאלים סבורים כי יימצא פתרון לבעיית האלימות, ו-12% סבורים כי לא יימצא פתרון.

כמו כן, כ-40% מהנשאלים סבורים כי הממשלה ומוסדות המדינה יכולים לפתור את בעיית האלימות. 20% חושבים כי המנהיגות המסורתית יכולה לפתור זאת. מעבר הדגש מממוסדות המדינה אל הגופים האזרחיים במאבק באלימות מקבל משנה תוקף מהנתון כי 10% סבורים כי להורים ולמשפחה התפקיד המרכזי במאבק. זו אפשרות שלא הועלתה על-ידי הסוקרים אלא הגיעה מהנשאלים.

 

עוד בנושא:

שיירות מהגליל והנגב במחאה על אזלת היד של הממשלה בטיפול בפשיעה בחברה הערבית