סקר באתר וואלה: הרשימה משותפת במקום השלישי לאחר הליכוד ויש עתיד

על פי סקר שפורסם אתמול (ראשון) באתר וואלה אילו הבחירות היו נערכות כעת, הרשימה משותפת הייתה זוכה במקום השלישי לאחר הליכוד ויש עתיד. עוד עולה מהסקר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להתחזק, במקביל לירידה בכוחו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד בראשות נתניהו היה זוכה ב-34 מנדטים, בפער גדול מאוד מהמפלגה השנייה בגודלה, יש עתיד, שהייתה מקבלת 16 מנדטים בלבד והרשימה המשותפת עם 12 מושבים.

2018-06-04_200345

בהשוואה לסקר מנדטים הקודם שנערך עבור וואלה בסוף החודש הקודם, שבו הליכוד זכתה ב-29 מנדטים ואילו יש עתיד ב-19, נדמה כי החודש האחרון, בו שלט סדר היום הכוחני בהובלת נתניהו, נתן את אותותיו שכן הליכוד עלה בחמישה מנדטים ואילו לפיד ירד בשלושה.

יצוין שהמחנה הציוני ממשיך במגמת היחלשות, ואם הבחירות היו נערכות היום המפלגה היתה מקבלת 10 מנדטים בלבד, לעומת 24 מושבים בכנסת הנוכחית, ו-11 בסקר שנערך לפני כחודש. מהסקר האינטרנטי, שבו השתתפו 519 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית והערבית, עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, הבית היהודי היה מקבל 11, יהדות התורה 8 מנדטים, ישראל ביתנו, מרצ וכולנו 6 מנדטים כל אחת, כמו גם מפלגתה החדשה של ח"כ אורלי לוי אבקסיס. ש"ס סוגרת את רשימת המפלגות עם 5 מנדטים.