סמוטריץ': ארגוני זכויות אדם הם איום קיומי על ישראל והממשלה תטפל בהם

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר היום (שני) כי ארגוני זכויות אדם הם איום קיומי על ישראל, ושהממשלה הקרובה חייבת לטפל בהם. לדברי סמוטריץ' – שאמר את הדברים באירוע שנערך בכנסת תחת הכותרת "ארגוני 'זכויות אדם' המופעלים על ידי חמאס" – על המדינה "לשים את ידה על הכספים" של אותם ארגונים ולפעול נגדם באמצעים משפטיים וביטחוניים. חבר הכנסת עמיחי שיקלי מהליכוד תקף את האיחוד האירופי בטענה כי הוא "ראש החץ ששותף בפעילות דה-לגיטימציה של ישראל ועם ישראל".

שלטי האגודה לזכויות האזרח בכניסה לירושלים (צילום: האגודה לזכויות האזרח)

 

ארגון הימין "עד כאן" יזם את האירוע ובמהלכו חברי הכנסת מהימין מחו על כך שארגונים זכויות אדם בישראל מקבלים מימון אירופי. זאת, למרות שלפי גיידסטאר – אתר העמותות של רשות התאגידים במשרד המשפטים – כ-37% מהמקורות התקציביים ב-2021, כ-900 אלף שקל, של ארגון הימין "עד כאן" הגיעו מתרומות מחו"ל. מלבד סמוטריץ' ושיקלי השתתפו בכנס חברי הכנסת שמחה רוטמן, אופיר סופר, אורית סטרוק ומיכל וולדיגר מהציונות הדתית; ניסים ואטורי, חנוך מילביצקי ומשה סעדה מהליכוד; ולימור סון הר מלך מעוצמה יהודית.

מנכ"לית האגודה לזכויות האזרח, נועה סתת, מסרה בתגובה כי "סמוטריץ' מזהה את ארגוני זכויות האדם כמתנגדים נחושים לצעדים שהוא מתכנן כדי לחבל בדמוקרטיה, בשלטון החוק, ובזכויות האדם. הוא צודק. אנחנו מאיימים על חזון העוועים שלו, ואנחנו נתייצב מולו כדי להגן על זכויות האדם. אנחנו מוכנים ומוכנות ומאחורינו כל הציבור הדמוקרטי בישראל".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116826