סיעת חד"ש-תע"ל נמנעה בהצבעה על פיזור הכנסת: 'לא נרקוד לצליליו של החשוד בפלילים'

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיזורה שהניח ח"כ מיקי זוהר (הליכוד). 66 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, 44 התנגדו ושישה חברי סיעת חד"שתע"ל נמנעו. הוועדה המסדרת קבעה מועד אפשרי לבחירות, ב-17 בספטמבר

2019-05-28_191707

סיעת חד"שתע"ל, שחבריה נמנעו בהצבעה, מסרה כי היא "לא נשתף פעולה עם הספין של נתניהו במאמציו להרכיב את ממשלתו הקיצונית". עם זאת, הוסיפו: "נהיה שמחים לראות אותו מגיע ברביעי למשכן הנשיא להודיע על כישלונו. המטרה העיקרית היא לפעול נגד ממשלת נתניהו, וזה מה שנמשיך לעשות". יצוין שלמרות שהתחייבו לתמוך בהצעה, חברי הכנסת של בל"ד, מטאנס שחאדה והיבא יזבק, יצאו מהמליאה ולא השתתפו בהצבעה.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) מסר לאחר הצבעה: "לא נרקוד לצליליו של החשוד בפלילים המנסה להציל את עורו בבחירות חוזרות, אך גם לא נגן על קואליציה מסתמנת אשר מבטיחה לחסל כל אלמנט דמוקרטי במדינה. ויתרנו על תפקיד בהצגה של גזענים ומושחתים, ולכן נמנענו מהצבעה בקריאה הטרומית על פיזור הכנסת".

לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן "נמנענו מלהצביע נגד או בעד הספין של נתניהו והסחטנות שלו. תמיד נהיה בצד של הפלת כל ממשלת ימין במיוחד גזענית וחסרת גבולות בדומה לזו שהסתמנה עד לפני רגע! מוכנים ורוצים בחירות אך לא יכולנו ערכית ופוליטיתלהתנגד להפלת הגזען המושחת וגם לא לשחק לידיו".