סיעת חד"ש בהסתדרות המורים קוראת להפגנת ענק מול משרד האוצר בי-ם

לאחר מספר תהפוכות, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, הודיעה אתמול (שלישי) על סיומם של העיצומים לשנת הלימודים הנוכחית, והכריזה כי לא תקרא להשבית עוד את הלימודים עד לסיום השנה. ההודעה הגיעה לאחר ששר האוצר, אביגדור ליברמן, הצהיר כי אין כל מגבלות על הממשלה בנוגע לחתימה על הסכם חדש עם הסתדרות המורים, למרות ההחלטה הצפויה על פיזור הכנסת.

משמרת מחאה של מורים בדרישה לתוספת שכר (צילום: הסתדרות המורים)

ההחלטה הגיעה לאחר שיום קודם לכן החליטה הסתדרות המורים על חידוש השבתת הלימודים בכל רחבי הארץ, למעט במוסדות החינוך המיוחד. הפגישות בין הצדדים לא הניבו התקדמות. האוצר הוסיף להתבצר בעמדתו, וסרב להציע פתרונות ממשיים למשבר. משרד האוצר לא ניהל מו"מ רציני, ועל כך מעידה התנהלות מנכ"ל המשרד, רם בלינקוב. לפי פרסומים נכנס בלינקוב לחדר המו"מ בעת הישיבה ולעג לעובדי ההוראה באומרו, כי ההצעות שהועלו עד כה גבוהות מדי. המנכ"ל הוסיף בזלזול כי "המורים יעבדו גם בתמורה ל-6,900 שקלים בלבד".

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד מסרה כי "משרד האוצר ניצל את כוונותינו הטובות על מנת להפסיק את העיצומים, והתעקש לקיים ישיבות סרק. ההצעות שהביאו בפנינו מביישות את מקצוע ההוראה, ועתידות לגרום לקריסת מערכת החינוך". נכון להיום קיים פער גדול בין הצדדים בנוגע לשכר המורים המתחילים, וכן בנוגע לשכר המורים הוותיקים. עבור האחרונים מציע משרד האוצר תוספת סמלית בלבד.

על כך הגיבה בן דוד: "אנו מסרבים בתוקף להצעה שאין בה שום בשורה אמיתית עבור עובדי ההוראה. אין ביכולתה להציל את מערכת החינוך מהמצב הקשה בו היא נתונה. כבר חצי שנה אנו מנהלים משא ומתן מול פקידי האוצר, והצעתם היחידה היא פשוט לעג לרש. פקידי האוצר אדישים למאבקנו. לא איכפת להם מהחינוך, מהתלמידים או מההורים".

בעקבות הפיצוץ במשא ומתן, קראה סיעת חד"ש בהסתדרות המורים (30.6) לפתוח בשביתה עד תום שנת הלימודים הנוכחית ולהמשיכה עד לאחד בספטמבר. חד"ש קראה לקיים הפגנה מול משרד האוצר, וכן הכריזה על הצבת משמרות מחאה בכל רחבי הארץ. מזכיר סיעת חד"ש בהסתדרות המורים מואפק חלאילה קרא להסתדרות הכללית, לוועד ההורים הארצי, למרכז השלטון המקומי, למפלגות ולכל גופי הציבור במדינה לתמוך במורים ובמאבקם למען שיפור תנאי עבודתם וזכויותיהם, ולמען חינוך איכותי אשר יטיב עם התלמידים.

אדם אלי