סין גינתה את הניסוי בפצצת מימן שערכה קוריאה הצפונית: לא רצוי ומזיק

סין גינתה את הניסוי בפצצת מימן שערכה קוריאה הצפונית. בהודעה שפרסם אמש (ראשון) משרד החוץ הסיני נאמר כי הניסוי היה "לא רצוי ומזיק". גם נשיאי סין שי ג'ינפינג ורוסיה ולדימיר פוטין הסכימו אתמול "להתמודד כראוי" עם ניסוי הגרעין האחרון של קוריאה הצפונית כך נמסר מסוכנות הידיעות של סין "סין החדשה". שני המנהיגים הסכימו לדבוק במטרה: לפעול נגד ההתחמשות הגרעינית, ולשתף פעולה במצב החדש שנוצר.

5

פקידה בכירה של מינהל הבטיחות הגרעיני בסין מציגה בטלוויזיה את האזור בו נערך הניסוי הגרעיני של צפון קוריאה (צילום מסך)

מינהל הבטיחות הגרעיני בסין מסר הבוקר כי לא נמצא חומר רדיואקטיבי בגבול בינה לבין קוריאה הצפונית. זאת לאחר הודעתה של פיונגיאנג אתמול כי היא ערכה בהצלחה ניסוי בפצצת מימן. לדברי סין, 14 תחנות ניטור לא מצאו סימנים להשפעה על הסביבה כתוצאה מחומר רדיואקטיבי.

שי ופוטין נפגשו אתמול בפסגת מדינות בריקס (ברזיל, רוסיה, הודו, דרום אפריקה וסין) הנערכת בימים אלה בסין. נשיא סין נכח בטקס הפתיחה של הפורום העסקי של מדינות הבריקס ונשא את הנאום מרכזי שעסק בהתפתחות של מדינות הבריקס במהלך 10 השנים האחרונות עם מבט אל העתיד. פסגת שיאמן החלה אתמול ותסתיים מחר. "היא צפויה לסלול את הדרך לשיתוף פעולה מעשי יותר בין השווקים המתעוררים והמדינות המתפתחות, כדי לדחוף להתאוששות כלכלית עולמית", נמסר בדיווח של סוכנות הידיעות הסינית.