סין בעקבות ההתקפות הרוסיות על ערי אוקראינה: יש לשמור על השלמות הטריטוריאלית

סין הביעה תקווה היום (שני) כי המצב באוקראינה "יירגע בקרוב", לאחר מתקפת טילים רוסית על ערי אוקראינה. במסיבת העיתונאית היומית של משרד החוץ הסיני בבייג'ינג, אמרה דוברת המשרד, מאו נינג, "אנחנו מקווים שכל הצדדים יפתרו בקרוב את המחלוקות באמצעות דיאלוג והתייעצות. סין מוכנה להמשיך למלא תפקיד בונה בקידום הרגיעה". בביקורת על כיבוש מחוזות של אוקראינה בידי ברוסיה וסיפוחם, הדגישה "תמיד אמרנו כי יש לכבד את הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של כל המדינות".

דוברת משרד החוץ של סין מאו נינג, הבוקר, במסיבת העיתונאים שנערכה בבייג'ינג (צילום: משרד החוץ הסיני)

 

על פי הדיווחים מאוקראינה, תשתיות ומבנים אזרחיים הותקפו בלפחות עשר ערים ברחבי המדינה, בראשן קייב שכבר חודשים זכתה לשקט מהקרבות וחזרה אט-אט לשגרה. לפחות 11 בני אדם נהרגו בקייב ובערים נוספים, מבדניפרו דווח על גופות ששרועות ברחובות. גם חרקוב שבמזרח אוקראינה ולבוב שבמערב הותקפו, ודיווחו שתיהן על ניתוקים בזרם המים ובאספקת החשמל. תשתיות נפגעו באזורי קייב, לבוב, דניפרו, ויניציה, זפוריז'יה, סומי, חרקוב, ז'יטומיר, קרופיבניצקי וערים נוספות.

שעה קלה לאחר מכן נאם בטלוויזיה הרוסית הנשיא ולדימיר פוטין, ומסר כי ארצו תקפה עם טילים ארוכי טווח תשתיות אנרגיה, צבא ותקשורת באוקראינה. הוא הבהיר כי מתקפות הטילים ברחבי אוקראינה היו תגובה לפיצוץ גשר קרים שלשום, שמחבר את רוסיה לחצי האי שאותו היא כבשה וסיפחה מאוקראינה ב-2014.