סטודנטים ומתמחים לרפואה התפרצו לדברי שר הבריאות הורוביץ בעת נאום באונ' ת"א

מתמחים וסטודנטים לרפואה התפרצו אתמול (שני) לדברי שר הבריאות ומנהיג מרצ, ניצן הורביץ, בעת שנאם באוניברסיטת תל אביב באירוע לציון ה-1 במאי שנערך על ידי ההסתדרות. הם מחו על העיכובים ביישומו של המתווה לקיצור התורנויות. יצוין שהאירוע של ההסתדרות, בהשתתפות בודדים, נקבע בשעה שמרצי הסגל הזוטר הפגינו מול בניין ההנהלה למען זכויותיהם.

סטודנטים ומתמחים לרפואה מוחים, אתמול, בעת נאומו של שר הבריאות ניצן הורוביץ באוניברסיטת תל-אביב (צילום: מרשם)

 

הפעילים נשאו כרזות שלא התירו ספק באשר לכוונותיהם להמשיך במאבק: "ניצן תתעורר", "רופאים עייפים" ו"קיצור או מלחמה". המפגינים אמרו לשר "אנחנו יושבים פה וחוגגים את חג הפועלים בזמן שיש במדינת ישראל עבדים שעובדים 26 שעות ברצף. הבטחת לנו קיצור תורנויות- אל תוותר עלינו". עוד הם קראו לשר שלא להיכנע למשרד האוצר וללחצים המופעלים מצד ההסתדרות הרפואית (הר"י).

יצוין שארגון מרשם הציב במוצ"ש האחרון אולטימטום ולפיו אם המתווה לא יחל לפעול עד תחילת החודש הבא (יוני) הארגון והמתמחים יפתחו בעיצומים בכל בתי החולים והפקולטות לרפואה ברחבי הארץ, בהודעה שהוציא הארגון בתחילת השבוע נכתב "מאסנו בתירוצים, באיומים ובהפחדות הריקות מתוכן. אנחנו לוקחים את גורלנו בידנו". לפני שבועיים מסרה המדינה לבית הדין לעבודה כי תקיים עבודת מטה על אופן יישום המתווה, ותעדכן בהתקדמות הדיונים רק בעוד ב-19 במאי. לאור זאת, עד שתתקבל החלטה, התורנויות לא יקוצרו והמתמחים ימשיכו לעבוד 26 שעות.

 

סרטון – מחאת המתמחים באוניברסיטת תל-אביב:

https://www.facebook.com/mirsham.org/videos/667983374292052

 

עוד על מאבק מרצי הסגל הזוטר: https://zoha.org.il/112423