סודאן: הקומוניסטים קוראים למרי אזרחי כדי לאלץ את הגנרלים לנטוש את השלטון

הקומוניסטים הסודאנים, שעמדו בראש המתקוממים נגד הרודן אלבשיר קוראים לשביתות, הפגנות ומחאות ברחבי המדינה האפריקאית נגד ניסיונות ראשי הצבא "להחזיר את אחורה את הגלגל" ולהישאר בשלטון. כך פורסם הבוקר (חמישי) בעיתון "אל אתיחאד" היוצא לאור בחיפה. "מרי אזרחי בכל המדינה נחוץ כדי לסלק את הגנרלים מהשלטון" הדגישו חברי הלשכה הפוליטית של הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הסודאנית.

2019-05-23_202447

פעילי המפלגה הקומוניסטית של סודאן בהפגנה בבירה ח'רטום (צילום: מורנינג סטאר)

אלבשיר הודח בחודש שעבר לאחר מחאות נרחבות שנמשכו זה כמה חודשים נגד שלטונו בן 30 השנה, והוחלף בידי מועצה צבאית המחזיקה בשלטון בעוד מנהיגי המחאה האזרחית דורשים לקבל את השלטון במדינה לידיהם. הקומוניסטים יחד עם כוחות האופוזיציה הנוספים נפגשים שוב ושוב היום כדי לדון בשתי מחלוקות עיקריות האיזון בין אנשי הצבא לגורמים האזרחיים בגופי המעבר ואורך תקופת המעבר לפני הבחירות. כמו כן, הקומוניסטים וכוחות שמאל נוספות דורשים לבטל את כל החקיקה המבוססת על השריעה (ההכלה המוסלמית).

המפגינים מתעקשים על תקופת מעבר בראשות ממשל אזרחי, והם המשיכו במחאה ובשביתת השבת שלהם מחוץ למטה משרד ההגנה בבירה ח'רטום גם אחרי הפלתו של אלבשיר ב-11 באפריל בהפיכה צבאית. הרודן לשעבר מואשם עתה בשורה של עבירות, כולל הרג אחריות להרג מפגינים במהלך חודשי המחאה נגד שלטונו. הוא גם הואשם בעבירות של מימון טרור והלבנת הון, וקולו טרם נשמע מאז מעצרו והשלכתו לכלא קובר בבירה.