סגן ראש העיר ר"ג דורש להסיר שלט שנאה נגד חד"ש-תע"ל שנתלה על נתיבי איילון

מפלגת עוצמה יהודית הגזענית, בראשותו של ח"כ איתמר בן גביר, החלה אתמול (שישי) בקמפיין שלטי חוצות בכביש איילון בתל אביב. על שלט ענק שהוצב במלון לאונרדו ברמת גן, מופיעה הברכה מסדר ראש השנה "יהי רצון שיסתלקו אויבינו", ולצידה תמונותיהם של רשימת חד"ש-תע"ל – חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי ועופר כסיף.

יצוין שסגן ראש העיר רמת-גן, עו"ד רועי ברזילי, דורש להסיר מייד את השלט. לדבריו "השילוט הזה מסית ומכנה אזרחים ישראלי 'בוגדים' הוא לא רק פוגע ברגשות, זהו שלט הסתה [העשוי להוביל] לקריאה לפעול". עוד הדגיש ברזילי "יש מקרים שבאמת יש מקום להפעיל את הסמכות המוקנית לעירייה על פי חוק כדי לעצור את הטירוף הפסיכו-פשיסטי הזה, נוטף השנאה והמזמין אלימות".

שלט השנאה שנתלה אתמול בנתיבי איילון (צילום: דף הפייסבוק של ח"כ תומא-סלימאן)

 

ח"כ כסיף הגיב לפרסום הקמפיין של בן גביר ואמר כי עתיד לפנות ליו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית וליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, בבקשה להורות על הורדת המודעה. זאת, בגלל שהשלט מסית ויש בו קריאה לרצח. לטענת כסיף, המודעה מצטטת את ברכת "שיסתלקו אויבנו" הנאמרת בסדר ראש השנה ומכוונת כקריאת השמדה. "הגיע הזמן לסלק את הכהניזם מהמרחב הציבורי", הדגיש.

ח"כ טיבי צייץ את התמונה של השלט והוסיף: "השלט ממוקם מעל תחנת הרכבת. הכל כבר מוכן. המתון שלכם מתחמם על הקווים. זו הסתה לרצח". גם ח"כ עאידה תומא-סלימאן צייצה ש"זו הסתה רצחנית, וכבר ראינו בעבר לאן הסתה כזו הובילה. ובכל זאת שום פשיסט לא יבהיל אותנו. כבוד לחבריי עודה, טיבי וכסיף".