סגן השר קארה הצביע נגד והצעת חוק דמי אבטלה לעצמאים נפלה בכנסת

הכנסת דחתה אתמול (רביעי) בקריאה טרומית הצעת חוק למתן דמי אבטלה לעצמאים שהגיש חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה (בל"ד הרשימה המשותפת), שאליה הוצמדו הצעות דומות של חברי הכנסת נוספים. 54 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה, בעוד 55 התנגדו לה, בהם סגן השר אביר קארה (ימינה) שהוביל את מחאת העצמאים והצהיר כי רץ לכנסת כדי להיטיב עמם. מפלגות הקואליציה התנגדו להצעת החוק למרות שהנושא היה הבטחת בחירות מרכזית שלהן והיא אף נעדרת מהצעות התקציב וחוק ההסדרים.

ח"כ סאמי אבו שחאדה עם ח"כ עופר כסיף בבית החולים קלפן, לאחר שכסיף הותקף בידי כוח משטרה בהפגנה נגד הכיבוש בשייח' ג'ראח, אפריל 2021 (צילום: זו הדרך)

 

הרשימה המשותפת בתגובה להפלת התיקון לחוק הביטוח הלאומי, דמי אבטלה לעצמאיים של ח"כ אבו שחאדה מסרה: "מאכזב ביותר שרע"מ ומרצ נכנעו שוב לפוליטיקה קטנה והפגינו חוסר אחריות משווע על חשבון התמיכה לה העצמאיים זקוקים נואשות. אנחנו, בכל מקרה, ממשיכים להיות נאמנים לציבור שלנו. לכן תמכנו בחוק שמשאיר את המכון הפתולוגי פעיל גם בשבת וחג".

ח"כ אבו שחאדה מסר לאחר שנפלה ההצעה: "על חודו של קול הפילה ממשלת בנט-ליברמן-עבאס עוד חוק סוציאלי שהצעתי היום במליאה שנחיצותו דווקא עכשיו גדולה ביותר. ‏בגלל שיקולים ציניים וצרים שוב פוגעת הממשלה בעצמאים ומונעת מהם דמי אבטלה. על כך הוסיף יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש): "הקואליציה הפילה עכשיו את ההצעה של חברי סאמי למתן דמי אבטלה לעצמאים. מתברר שהבטחות לחוד והצבעות לחוד".

גם פורום העצמאים בהסתדרות הגיב להצבעה על הצעות החוק: "הממשלה, שכל אחד ממרכיביה ללא יוצא מן הכלל, ניהל קמפיין בחירות על גבם של העצמאים והעצמאיות חשפה היום את פרצופה האמיתי, המכוער והמנותק בכך שהפילה את חוק דמי אבטלה לעצמאיים". עוד הדגישו: "ממשלת 'השינוי' ממשיכה לזנוח מאות אלפי ישראלים עצמאיים, ומסתפקת בהבטחות ריקות. ח״כ אביר קארה הוכיח לכולם כי טובת העצמאיים אינה עומדת לנגד עיניו והפקיר את גורלם של העצמאיים והעסקים בישראל".

 

סרטון – ח"כ כסיף מתייחס להפלת ההצעת החוק למתן דמי אבטלה לעצמאים:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/578074183308443