סגל ההוראה באוניברסיטה הפתוחה יפתח בשביתה

 

סגל ההוראה באוניברסיטה הפתוחה, המונה כ-1,200 מנחים ומרכזי הוראה, יפתח בשביתה ללא הגבלת זמן בשלוחות האוניברסיטה הפתוחה ברחבי הארץ, החל מהשבוע הבא. פעילים בארגון סגל ההוראה, שאינו חלק מסגל המרצים הבכיר באוניברסיטה, מגדירים זאת כ"שביתה מתגלגלת", שתונהג בכל יום במקום אחר בארץ, אם לא תיעתר האוניברסיטה לדרישותיהם.
 
לפני כעשרה ימים הכריז סגל ההוראה על סכסוך עבודה, ועל פי החוק בתום 15 ימים מההכרזה הוא רשאי לפתוח בשביתה. סגל ההוראה דורש מהנהלת האוניברסיטה להכיר בזכותו להתארגן ולהכיר בו כארגון עובדים. עוד דורשים חברי הסגל לחתום על הסכם שכר קיבוצי ולהשוות את התנאים לסגלי ההוראה במוסדות השונים להשכלה גבוהה. "ההנהלה לא מוכנה לשמוע על כך", מספרים בסגל ההוראה, "היא נוקטת בכל מיני צעדים על מנת לפורר את צעדינו שלנו. אחד הדברים החמורים ביותר שקורים בעת המו"מ הוא שההנהלה מסרבת להעלות את ליבת המו"מ על הכתב,כך שאפילו ניירות כתובים כמעט ואין לנו. לא ייתכן שנועסק ונפוטר מדי סמסטר, אין לנו רצף תעסוקתי ולא זו בלבד שמתייחסים אלינו כאילו היינו אוויר האוניברסיטה נוקטת במהלכים חד צדדיים שמרעים את תנאינו במהלכם של הסמסטרים".
 
האוניברסיטה הפתוחה היא האוניברסיטה הגדולה ביותר בישראל והיא מונה כ-37 אלף סטודנטים הלומדים בשלוחותיה השונות ברחבי הארץ. על אף הקושי הגדול של חברי סגל ההוראה להתארגן שכן הם אינם פוגשים איש את רעהו במסדרון החליטו מספר חברי סגל הוראה להתאגד.