נתניהו רוצה לפתוח מחדש את מתקן הכליאה 'חולות'; הערב יפגינו מול בית רה"מ בי-ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לפנות בימים הקרובים לראשי סיעות הקואליציה הימנית ובראשם לשר האוצר משה כחלון בדרישה לפתוח מחדש את מתקן "חולות" לשוהים בלתי חוקיים ולקדם את חקיקת "פסקת ההתגברות" שנועדה לאפשר כליאת פליטים ומבקשי מקלט והוצאתם מישראל בניגוד לעמדת בג"ץ. כחלון השיב שהוא יתמוך בכל הצעה שתבוא לטיפול בנושא הפליטים "כל מה שצריך נעשה", אמר. יצוין ששר הפנים אריה דרעי אמר במהלך במסיבת העיתונאים ביום שני שבה הוצג ההסכם עם האו"ם כי מתקן "חולות" לא הביא כל תועלת וכי הפעלתו עלתה 250 מיליון שקל מדי שנה. עוד מסר נתניהו כי הוא נחוש להקים ועדת חקירה נגד הקרן החדשה לישראל

הקרן החדשה הגיבה אמש (שלישי) למתקפתו נתניהו ומסרה כי הוא "עבר כל קו אדום" בהסתה כלפיה. בפוסט שהעלה בפייסבוק האשים נתניהו את הקרן באחריות לכך שממשלת רואנדה חזרה בה מההסכם שנועד לאפשר את מתווה גירוש מבקשי המקלט; אותו מתווה שההסכם שעל ביטולו הודיע ביום שני. בהודעת הקרן בתגובה לדבריו של נתניהו נמסר עוד כי לא היו "כל מגעים עם ממשלת רואנדה" וכי "כל המידע על הפעילות של הקרן החדשה לישראל וארגוניה חשוף, שקוף ומדווח".

2018-04-04_202450

מפגינים נגד הגירוש, אתמול בבוקר, מול משרד ראש הממשלה בירושלים (צילום: עומדים ביחד)

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) הגיב אף הוא לפליקפלאק של נתניהו ומסר כי "אחרי שתכנית הגירוש קרסה, כי אין לאן לגרש, אחרי שדרום תל אביב הופקרה בלי תכנית פיזור וקליטה של הפליטים בארץ וארצות המערב, בהעדר שום פתרונות אמיתיים לבעיות נתניהו פונה שוב לנתיב האהוב עליו: הסתה". לדבריו, "עכשיו מסומנת הקרן החדשה ואיתה יסומנו כבוגדים גם כל אלה שמשמיעים ביקורת. מיום ליום מתרבות ההוכחות נתניהו מסוכן לישראל".

שולה קשת מיוזמות מטה המאבק "דרום תל אביב נגד הגירוש" אמרה אתמול במסיבת עיתונאים שנערכה בבית אחותי בתלאביב כי "אני כתושבת דרום תל אביב מרגישה נבגדת על ידי ממשלת ישראל. כאזרחית מדינת ישראל אני מתביישת". עוד הוסיפה קשת כי "ראש הממשלה עבד עלינו תקופה ארוכה ואמר שיש הסכמים עם מדינות שלישיות התברר שזה היה שקר מוחלט".

אתמול נערכו שלוש הפגנות נגד הגירוש מול משרד ראש הממשלה בירושלים, ליד משרד הפנים בתלאביב ובקרבת מעונו של שר האוצר כחלון בחיפה. הערב (רביעי) תקיים הפגנה נוספת, בשעה 19:30, בכיכר פאריס שליד בית ראש הממשלה בירושלים. מארגני ההפגנה מסרו "כשראש הממשלה מאיים בעקיפת בג"צ, פתיחת חולות מחדש, מבטל הסכם שנותן מענה למבקשי המקלט ולתושבי דרום תל אביב, זו שעת מבחן! למי שאכפת מחיי אדם, מתושבי דרום תל אביב ומדמותה של ישראל, יש חובה לצאת לרחובות, עכשיו. אי אפשר להישאר בבית!".

ההפגנה בירושלים בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/2033511290200334