נתונים מעודכנים:  816 אלף דורשי עבודה; שיעור האבטלה מתקרב ל-20%

מנתוני שירות התעסוקה עולה כי מספר דורשי עבודה בישראל עומד היום (רביעי) על יותר מ-816 אלף מובטלים ושיעור האבטלה עומד על 19.6%. מהנתונים עולה עוד כי מתחילת החודש נרשמו  כ-670 אלף נרשמים חדשים בשירות התעסוקה. חשוב להדגיש כי 90% מהנרשמים החדשים הם אלו שנשלחו לחופשה ללא תשלום (חל"ת). מאז אתמול בערב נרשמו כ-24 אלף דורשי עבודה חדשים, כאשר בסך נרשמו אתמול 45,647 דורשי עבודה, לעומת 38,016 דורשי עבודה ביום שני ו-54,305 ביום ראשון השבוע.

"הבוקר אנו משלימים את העברת פרטיהם של עוד 100 אלף נרשמים אצלנו לביטוח לאומי", מסר מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור, "על מנת שיקבלו את דמי האבטלה שלהם הם זכאים בהקדם האפשרי. נמשיך בהעברה של 'מנות' אלה גם בימים הבאים, ונשלים עד סוף החודש את העברת נתוני כל הנרשמים.

"אנו עדיין רואים מספרים נמוכים יותר של דורשי עבודה חדשים לעומת השיאים בשבוע שעבר", הוסיף גראור, "אבל איננו משלים את עצמנו – ברור שההחמרות וההגבלות הנוספות במסגרת המאבק בקורונה עלולות להביא עוד גלים. אנו מקדישים תשומת לב מרבית לסיוע למובטלים ולמעסיקים הפעילים גם בתקופת חירום זו, ונערכים ליום שאחרי ההגבלות המחמירות ולחזרת המשק לתפקוד – תקופה שצפויה להיות בעצמה הדרגתית ומורכבת".