'נציג הפאשיסטיים בממשלת הימין': ליברמן קורא להחרים את וואדי עארה

סערה במערכת הפוליטית בעקבות התבטאותו של שר הביטחון הגזעני, אביגדור ליברמן, שתקף בחריפות את אזרחי ישראל הערבים בוואדי ערה, וקרא לציבור היהודי להחרים אותם. "אני ימני לא פחות אך מתנגד לתכנית שלו, היא לא ישימה", אמר בתגובה השר לביטחון פנים גלעד ארדן לרזי ברקאי בגלי צה"ל.

2017-12-10_204315

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, התייחס לדברים שאמר ליברמן בריאיון הבוקר וכינה אותו "נציג המשטרים הפאשיסטיים בממשלת הימין הקיצוני של נתניהו". עודה אמר כי "הקריאות לחרם על אזרחים רק משום מוצאם הלאומי והדתי מזכירות את המשטרים האפלים ביותר בהיסטוריה האנושית". הוא הוסיף כי "המחשבה שאדם כזה מופקד על ביטחון המדינה צריכה להדאיג כל אזרח שפוי".

ח"כ יוסף ג׳בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) תקף אף הוא בחריפות את דברי שר הביטחון: "ליברמן לא מפספס שום הזדמנות כדי להמשיך את מסע ההסתה והדהלגיטימציה שלו נגד הציבור הערבי ונגד תושבי ואדי עארה. כנראה שהוא גם מריח בחירות ופועל בהתאם. המחאה של האזרחים הערבים נגד החלטת טראמפ היא מחאה לגיטימית, ולא שמענו את השר קורא להחרים חרדים או אתיופים כשנחסמו כבישים בהפגנות שהם קיימו".
ח"כ ג׳בארין, תושב ואדי עארה, הוסיף: "מעניין איך ליברמן היה מגיב אם שר בכיר בצרפת היה קורא להחרים יהודים בגלל הפגנה שקיימו בנושא שקרוב ללבם".

יו"ר ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי, מוחמד ברכה, גינה גם הוא את דבריו של ליברמן ואמר כי משמרות המחאה המקומיות יימשכו היום ומחר בכל רחבי הארץ. המטה למאבק בגזענות הגיב לדבריו של ליברמן: "הקריאה של ליברמן להחרים את ואדי ערה הנה קריאה גזענית המתסיסה את השטח ומפלגת יותר ויותר. מדובר בעוד פוליטיקאי שבונה ומתחזק את הקריירה שלו מאמירות והתנהגויות גזעניות ואנו קוראים לציבור הערבי והיהודי לקדם חיים משותפים ולא להיענות לקריאות גזעניות שמשרתות רק את מי שאומר אותן", נמסר.