נפטר מפצעיו ילד בן 12 שנורה בג'נין; חד"ש-תע"ל: ממשלת לפיד-גנץ אחראית על פשעים בשטחים

ילד בן 12, מחמוד מוחמד סאמודי, נפטר היום (שני) מפצעיו לאחר שנורה בידי חיילים לפני 12 יום בעת פשיטה בעיר ג'נין בשטחים הפלסטינים הכבושים. על כך מסר משרד הבריאות הפלסטיני. יצוין שארבעה בני אדם, שלושה מהם נערים, נהרגו במהלך סוף השבוע כוחות הכיבוש, וההרג היום־יומי בשטחים נמשך במלוא עוזו בחודשים האחרונים. על פי סוכנות הידיעות "וואפא" יותר מ-165 פלסטינים נהרגו בידי חיילים מאז תחילת השנה.

חבריו נפרדים ממהדי לדאוודה, בן 17, שחיילים ירו לחזהו בכפר אל־מזרעה אל־ערבייה (צילום: וואפא)

 

ביום שישי הרגו החיילים את עאדל דאוד בן ה-14 ליד גדר ההפרדה בקלקיליה. רק שעתיים הפרידו בין הריגתו לבין הריגת מהדי לדאוודה בן ה–17, שחיילים ירו לחזהו בכפר אל־מזרעה אל־ערבייה, צפונית מערבית לרמאללה. לפי עדויות, העימותים בכפר פרצו תוך כדי ניסיון להדוף מתנחלים שתקפו בית בכפר. 50 תושבים נפצעו בעימותים ביום שישי.

בשבת הרגו חיילים שני נוספים במחנה הפליטים ג'נין: מחמוד אסוס בן 18 ואחמד דראגמה בן 19. הריגתם של השניים התרחשה בזמן שכוחות הכיבוש נכנסו למחנה בכוחות גדולים כדי לעצור פלסטיני ונתקל בהתנגדות של חמושים.

רשימת חד״ש-תע״ל גינתה בחריפות את אלימות הצבא בגדה המערבית ואת "ההרג בשטחים והפשעים הנתעבים אותם הוא מבצע בפלסטינים: הרג ארבעה פלסטינים ביממה אחת, ביניהם נער וילד". רשימת חד״ש-תע״ל הטילה את האחריות המלאה והישירה על ממשלת לפיד-גנץ על כל מרכיביה בהסלמה ובתוקפנות ופשעים הנתעבים שמבוצעים בעם הפלסטיני. "ממשלת ישראל מובילה מדיניות של שפיכות דמים ועשרות מעשי הרג בשטח, תוך תמיכה מסוכנת בטרור המתנחלים בגדה המערבית, שעלולה להביא לפיצוץ גדול, ולא תביא שקט או ביטחון. ממשלת ישראל לא תשבור את רצון העם הפלסטיני להתנגד לכיבוש ולהשגת זכויותיו הלגיטימיות", הדגיש דובר הרשימה.

\

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115915