נפטרה פעילת השמאל הפמיניסטית הירושלמית הוותיקה ג'ודי בלנק

פעילת השמאל הוותיקה ג'ודי בלנק נפטרה בשבוע שעבר ואירוע לזכרה נערך ביום שישי האחרון בביתה בירושלים. בלנק, בת 92 במותה, פעלה במשך עשרות שנים למען שלום ישראלי-פלסטיני וזכויות נשים והייתה ממקימות נשים בשחור. יחד עם פעילות נוספות עמדה מדי יום שישי במשך שנים רבות במשמרת נשים בשחור בכיכר פאריס שליד בית ראש הממשלה בירושלים ובידיהן כרזות בעברית, ערבית ואנגלית ובהן נכתב "די לכיבוש".

ג'ודי בלנק והכרזה של נשים בשחור בשפה הערבית "די לכיבוש" (צילום: אקטיבסטילס)

 

בלנק פעלה בוועד לסולידריות עם אוניברסיטת ביר זית, בוועד נגד המלחמה בלבנון והייתה ממקימיה של שנ"י, רשת פעילות למען האסירות הפלסטיניות. היא גם הצטרפה עם הקמתו לשמאל הסוציאליסטי הישראלי (שס"י), ממרכיבי היסוד של החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) ב-1977.

בלנק נולדה בארה"ב ובאוניברסיטה העברית נפגשה עם חיים בלנק, לימים פרופסור במוסד להשכלה גבוהה ובלשן בעל שם עולמי בחקר הדיאלקטים הערביים. חיים, אף הוא יליד ארה"ב היה חייל בצבא ארה"ב בתום מלחמת העולם השנייה, הפסיק את לימודיו באוניברסיטת הרווארד והגיע ארצה באמצע מלחמת העצמאות כמתנדב, נלחם, נפצע והתעוור. הוא נפטר מטרשת עורקים והוא בן 58. הם היו בני זוג משנות ה-50 ועד מותו של חיים ב-1984.