נערכים למכירת החברה: נחתם הסכם קיבוצי חדש ל-1800 עובדי דן

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות והנהלת חברת התחבורה הציבורית דן חתמו היום (חמישי) על הסכם קיבוצי חדש שיחול על כ-1,800 נהגיה, ומבטיח את השמירה על זכויותיהם עם כניסתו של המשקיע החדש אשר רכש חלק מהחברה.

אוטובוס חשמלי של דן (צילום: חברת דן)

ההסכם מבטיח כי כל ההסכמים הקיבוציים הקיימים בחברה ימשיכו לחול עם כניסת המשקיע החדש, והוא יחויב לכבדם וליישמם. במקביל, נקבע כי תוקף ההסכם הקיבוצי הקיים יוארך בשנה אחת עד לתום שנת 2023. בנוסף, ההסכם מביא לשדרוג משמעותי בתנאי הרווחה והבריאות של הנהגים, אשר עושים לילות כימים בעבודה מאומצת לרווחת ציבור הנוסעים ושלומם. ההסכם מביא לשדרוג סעיפי ביטוחי הבריאות של העובדים וקובע כי ההנהלה תסבסד עבור העובדים את עלות הביטוחים כמעט במלואה. לצד זאת הוסכם כי החברה תגדיל בכל שנה עד לסוף 2023 בכחצי מיליון שקל את הסכום אותו היא מקדישה לטובת פעילויות רווחה לעובדים, בדגש על ימי עיון וסמינרים.

יצוין שהשבוע נמסר כי מאות עובדי אגד עזבו בשבועות האחרונים את ההסתדרות הכללית והתאגדו בארגון כוח לעובדים. ברקע העזיבה: ההסכם הקיבוצי שעליו חתמה ההסתדרות לפני כשנה וחצי, ועורר התנגדויות. אלה הסתיימו בהסכם פשרה שנכנס לתוקף לפני כמה שבועות. עוד טוענים העוזבים שההסתדרות מנעה בחירת ועד חדש בו יהיה רוב למתנגדי ההסכם המקפח אותם.