נערכה אסיפת חירום של עובדי רשות שדות התעופה בעקבות משבר הקורונה

ועד עובדי רשות שדות התעופה כינס הבוקר (ראשון) את עובדי נתב"ג לאסיפת חירום בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בעולם וההשלכות על עולם התעופה. החשש מהתפשטות וירוס הקורונה משפיע ישירות על ענף התעופה עם הפסקה של קווים ליעדים במזרח הרחוק וירידה כללית במספר הטסים.

פרופסור סיגל סדצקי, ראש אגף שירותי בריאות הציבור ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בתדרוך שנערך אתמול בעקבות שבר הקורונה (צילום: משרד הבריאות)

יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן, מסר לעובדים כי ההנהלה והוועד דואגים למיגון ומוגנות העובדים, אך עם זאת החשש של העובדים הוא לא רק בנושא המיגון. בעונה זו של השנה, בימים כתיקונם מגייסים עובדים, אלא שלאור הירידה בתנועת הנוסעים, ברשות שדות התעופה הוחלט כי בעת הנוכחית לא יגויסו עובדים ארעיים, כמי שנה, לקראת עונת הקיץ. ברשות שדות התעופה מועסקים כ-4,000 עובדים קבועים וזמניים.

עידן אמר לעובדים כי "במקרה ובתקווה שתחול התאוששות בענף, כולנו נעבוד קשה יותר עד שיגויסו עובדים. אם המצב יימשך כך, חלק מהעובדים יעברו לחלקיות משרה או ייצאו לחופשה ללא תשלום (חל"ת) במטרה למנוע פיטורי עובדים. אני מאוד מקווה שלא ניאלץ להגיע לכך". כמו כן הודיע עידן כי לא יהיו קידומי בדרגות ושינויים בהגדרת תפקידים. "בתקופה הזאת עלינו לעבוד קשה ובזהירות ולקוות שהמצב ישתפר בקרוב, "חלק מהעובדים יעברו לחלקיות משרה, או שיצאו לחל”ת, במטרה למנוע פיטורי עובדים. אני מקווה שלא ניאלץ להגיע לכך", הוסיף.