נמשכת תנופת ההתאגדות בארה"ב: שביתה ביותר מ-100 סניפי רשת סטארבקס

לראשונה, עובדים ביותר מ-100 סניפים של סטארבקס שבתו אתמול (חמישי) ברחבי ארה"ב במחאה על ההתנכלות ההנהלה בעקבות תנופת ההתאגדות ברשת בתי הקפה. השביתה נערכה ביום בשנה בו סטארבקס מחלקת לקונים ספלים רב-פעמיים, אדומים ומעוטרים ברוח תקופת החגים. בעבר, היום המיוחד הצליח להעלות את המכירות, לגרום לתורים ארוכים ולקפיצת רווחי הרשת.

האיגוד עובדי הרשת צייץ בטוויטר שהשביתה היא המחאה מתואמת הגדולה ביותר עד כה. הוא העלה תמונות של בריסטות בניו יורק מניפים שלטים בהם כתוב "בלי הסכמים קיבוציים, אין קפה" ו"העסקה הוגנת עכשיו". כמו כן, האיגוד הציב משמרות עובדים לאכיפת משמעת השביתה שחילקו שונה של ספלים האדומים עם קריאות להתאגדות עובדים.

שובתי סטארבקס מפגינים אתמול בפתח בית הקפה בקולורדו (צילום: איגוד עובדי סטארסקס)

 

 

יצוין שבשנתיים האחרונות החל גל התאגדות ברשת בתי הקפה הענקית בה העובדים מוחים על תנאי עבודתם ושכרם ודורשים את זכותם להתאגד ולנהל משא ומתן קיבוצי. הרשת נלחמת בהתאגדויות אך על פי חוק מחויבת בניהול משא ומתן בתום לב. כשסבבי הדיונים הגיעו לאחרונה לנקודות הכרעה, ועד העובדים טוען שהנהלת סטארבקס פשוט נטשה את שולחן המשא ומתן והפסיקה אותו.

גל מחאה קם נוכח התנהגות הרשת וההתארגנות הארצית של ועד העובדים החליטו למתג את יום המכירות הגדול כיום מרד הכוס האדומה. רק בשנה האחרונה הצביעו כ-260 סניפים של החברה בעד הצטרפות לאיגוד, ועשרות מתוכם החלו במשא ומתן מול החברה בחודש האחרון.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/110910