נמשכת המערכה כדי למנוע גירושם של עובדת פיליפינית ובנה הישראלי

מאות בני אדם הפגינו אמש (שני) מול משרד הפנים בקריית הממשלה בתל אביב במחאה על תחילת הגירוש של עובדות מהפיליפינים, וילדיהן שנולדו וגדלו בישראל. רשות האוכלוסין וההגירה עצרה ביום ראשון, לראשונה הקיץ, אם ובנה יליד ישראל, המטרה לגרשם לפיליפינים, ובכוונתה לגרש כ-100 אימהות וילדים נוספים עד לסוף חודש אוגוסט.

פקחי ההגירה עצרו את אופרסינה קוואנקה, ואת בנה מייקל ג'יימס קוואנקה בן ה-12, שעולה לכיתה ז' במסגרת החינוך המיוחד. הם נעצרו בביתם שביהוד, אף שהמשפחה הגישה ערר שטרם נענה על ההחלטה לגרשם מישראל. בית הדין לעררים בתל אביב הורה לעכב את גירוש השניים כדי לקבל את תגובת רשות האוכלוסין. זהו המקרה הראשון הקיץ שבו משרד הפנים מבקש לממש צו גירוש שניתן לאם ולילד שנולד ולומד בישראל.

מפגינים אמש (שני) מול משרד הפנים בקריית הממשלה בתל אביב במחאה על תחילת הגירוש של עובדות מהפיליפינים וילדיהן (צילום: ילדי ישראל)

הילדים בהפגנה קראו בין היתר "אין ילד לא חוקי, אל תגרשו אותי", "דרעידרעי שר הפנים אל תפגע בילדים", "אין לנו מקום אחר, תנו לנו להישאר", "כאן כל החיים שלי, אני ילד ישראלי", "דרעידרעי שר הפנים ילדים הם לא פושעים". גם חבריו לכיתה של קוואנקה מבית הספר היסודי הרצל ביהוד והוריהם הפגינו ביום ראשון מול בית המעצר "יהלום" בנתב"ג, שבו הוא מוחזק עם אמו.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) פנה אתמול בעניין למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ' שלמה מוריוסף. "אני מבקש ממך, בכל לשון של בקשה אל תגרש אותו", כתב כסיף בהתייחס למייקל ג'יימס. "הגירוש אינו רק בלתי מוסרי, אלא גם חסר כל תועלת ציבורית. איזה ערך עומד מאחורי הגירוש הזה? מי ירוויח ממנו? האם טובת המדינה עומדת כאן על הכף או התעמרות מערכתית במשפחה זרה וחלשה? אנא ממך, אל תפגע כך בילד ובאמו. תן למייקל לחיות היכן שנולד וגדל, לצד חבריו שאוהבים אותו כל כך". ארגון "זזים בקהילה" פתח עצומה מקוונת נגד הגירוש, בה חתמו כ9,000 אזרחים עד לשעות הבוקר.

לעצומה המקוונת נגד הגירוש: 

https://my.zazim.org.il/petitions/l-tgrshv-vty