נמשכת האלימות כלפי המפגינים נגד הימין המוחים בגשרים; המשטרה מנעה מחאה ברחובות

האלימות כלפי המפגינים נגד הימין נמשכה גם אמש (מוצ"ש). מפגינים הותקפו בהוד השרון וליד קיבוץ העוגן. במחאה שהתקיימה במאה מוקדים ובהם גשרים וצמתים שונים ברחבי הארץ, המפגינים נשאו שלטים ועליהם הכיתוב "לא תחזור".

מפגין נגד נתניהו שנפצע אמש בראשו בהוד השרון (צילום: קריים מיניסטר)

 

בהוד השרון, קבוצת רוכבי טרקטורונים עצרה סמוך להפגנה על הגשר, הכו מפגינים באמצעות קסדה ואגרופים, ואף הפילו חלק מהמפגינים לרצפה. בעקבות האירוע, משטרת השרון מסרה כי פתחה בחקירה. עוד נמסר על אירוע אלימות נוסף נגד מפגינים בצומת העוגן. על פי הדיווח, צעיר ברכב פרטי עצר ליד מפגינה, קילל אותה, ירק עליה, החל לחטוף ולתלוש שלטים ואף ניסה לשרוף אותם .

אנשי מחאת הגשרים והצמתים התייחסו לאירועי האלימות ומסרו: "כשמכונת הרעל של נתניהו מסיתה ומנרמלת את הקיצוניים ביותר, מה הפלא שהאלימות משתוללת. האלימות לא תרתיע אותנו. אנחנו חוזרים בהמונינו לגשרים ולצמתים כדי לוודא שהוא לא יחזור".

במקביל, משטרת רחובות חסמה אמש את פארק גן המייסדים בעיר בפני עשרות אנשים שביקשו לקיים הפגנה נגד נתניהו. זאת, לאחר שביום חמישי סירבה העירייה לקבל את בקשת המפגינים לערוך שם הפגנה, בטענה כי "המקום לא מיועד לפעילות פוליטית". לדברי סיון תהל, רכזת חופש המחאה באגודה לזכויות האזרח, "לעירייה אין כל סמכות לאסור הפגנות. נראה שכל כוונתה במקרה הזה היא צמצום המרחב הדמוקרטי ופגיעה בחופש הביטוי".

בתחילת החודש, מפגינים מ"קריים מיניסטר" הותקפו במהלך הפגנה בגשר ראשונים. בתיעוד שהופץ נראו נוסעי רכב עוצרים במקום, מתחילים לקלל את המפגינים וזורקים לעברם אבנים. שני חברי קריים מיניסטר פונו אז מהמקום במצב קל לבית חולים. כיממה לאחר התקיפה בתחילת החודש המשטרה עצרה אב ובנו מראשון לציון שנחשדו בתקיפה. המעצר בוצע לאחר דיווח על טרקטורון שלפי החשד הנוסעים בו זרקו אבנים לעבר קבוצה של מפגינים.