נמשכות מחאות ההמוניות באיראן בעקבות הרג צעירה בידי "משמרות הצניעות"

באיראן התקיימו הפגנות המוניות במחאה על הרג הצעירה הכורדית מהסא אמיני, בת 22, בידי "משמרות הצניעות". אנשי המיליציה הרגו את אמיני, לטענתם, לאחר שחשפה את שערה ובכך פגעה בחוקי האסלאם. בתגובה, ערכו אזרחים תהלוכות מחאה רבות משתתפים בכמה ערים ברחבי איראן. על פי דיווחים המשטרה ירתה רימוני גז מדמיע במטרה לפזר הפגנה בעיר סנאנדג' שבמערב הכורדי, שם התאספו אלפים כדי להוקיע את הריגת אמיני.

בסרטונים מהפגנה בעיר סאקז, מקום הולדתה של אמיני, נראים מאות מפגינים קורעים את תמונתו של המנהיג העליון באיראן חמינאי.

מחאות סטודנטיות וסטודנטים בעקבות מותה של מהסא אמיני באוניברסיטה הטכנולוגית אמירכביר בטהראן, ביום שלישי האחרון (צילום: הרשתות החברתיות האיראניות)

 

ארגוני סטודנטים, תנועות שמאל, קומוניסטים, איגודי עובדים וארגוני זכויות אדם הפועלים מחוץ לחוק פרסמו קריאות לקיום עצרות מחאה במדינה. בתחילת השבוע פרסמו  שמונה מפלגות המתנגדות למשטר הצהרה משותפת המתארת ​​את הרג אמיני כ"תחילת סופו של המשטר". קואליציית המפלגות הביעה את תמיכתה בהפגנות שהתקיימו ברחבי איראן. המפלגות ביקשו את תמיכתן של קבוצות אופוזיציה בחו"ל, והפצירו בהן להרים קול מחאה במטרה לגייס גם את הקהילה הבינלאומית למאבק.

הנהגת המפלגה הקומוניסטית "תודא" המחתרתית פרסמה קריאה להצטרף למחאות. לדברי הקומוניסטים "המחאות ההמוניות בעקבות מותה הטרגי של הצעירה אמיני בידיהם המגואלות בדם של שליחי הרפובליקה האיסלמית מתחוללות בעת שברחבי המדינה מציינים את יום השנה ל'אסון הלאומי' – הטבח באלפי אסירים פוליטיים בידי המשטר. בין הרוצחים אז, הנשיא דהיום אבראהים ראיסי".

ריקה הלוי

לגילוי הדעת המלא של המפלגה הקומוניסטית באיראן (באנגלית):

http://www.solidnet.org/article/Tudeh-Party-of-Iran-Down-with-the-Dictator-There-is-no-end-to-the-regimes-murderous-thuggery/