נמשכות המחאות של עובדי טבע נגד ההנהלה; עובדי ECI יפגינו נגד פיטורים

הפגנות עובדי טבע ממשיכות גם הבוקר (חמישי) בעקבות תוכנית הפיטורים ההמוניים של החברה. במפעל הטבליות בירושלים שצפוי להסגר יחד עם מפעל המשאפים בעיר, הסלימו העובדים את המחאה על רקע כניסת הנהלת החברה הארצית למפעל. עשרות עובדי טבע טבליות מפגינים הפגינו ההנהלה המכונסת בקומה 6.

כמו כן, עשרות מעובדי חברת טבע חסמו היום את כיכר ציון בירושלים. המפגינים החלו להתקדם לכיוון הכותל. מוקדם יותר היום הפגינו עובדי החברה ברעננה מחוץ לביתו של חמי פרס, הנמנה על חברי הדירקטוריון הישראליים, השותפים לאישור התוכנית לפיטורי הענק בארץ. בתוך כך, מפעלי טבע בירושלים ובאשדוד מושבתים.

2017-12-21_195511

עובדי טבע חוסמים את הכיכר ציון, הבוקר, בירושלים (צילום: ההסתדרות)

ההסתדרות הודיעה הבוקר על סכסוך עבודה בחברת ECI, וזאת בהמשך להודעת החברה על כוונתה לפטר כ-100 מתוך 800 עובדי האתר בישראל, תוך שבועיים בלבד ממועד ההודעה על הפיטורים הצפויים. יודגש כי הודעת ההנהלה על תכנית הפיטורים נשלחה לעובדי החברה, מבלי שקדם לה עדכון של נציגות העובדים, וללא משא ומתן בנושא זה.

במקביל להכרזת סכסוך העבודה, ועד עובדי החברה ופעילים נוספים בהתארגנות קיימו עצרת מחאה בכפר שמריהו, מול ביתו של בעל השליטה שאול שני. מחר החל מהשעה 10:30 בבוקר העובדים יקיימו הפגנה נוספת ויערכו טקס קבלת שבת מול ביתו של שני, רחוב אורנים 30 בכפר שמריהו.

מאז השלמת מהלך ההתאגדות של עובדי ECI באיגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק בהסתדרות, מתנהל משא ומתן בין ההנהלה לבין ההסתדרות והוועד בנוגע לגיבושו של הסכם קיבוצי ראשון בחברה. על אף ניסיונות חוזרים ונשנים של העובדים לקידום ההידברות, מאז מועד ההכרה ביציגות, ההנהלה הקשיחה את עמדותיה, נקטה בסחבת שיטתית ומנעה את התקדמות המו"מ. החברה פעלה בחוסר תום לב בניסיון להימנע מהסדרת זכויות העובדים בהסכם הקיבוצי.

מוועד עובדי ECI נמסר בצהריים כי: "הדיסאינפורמציה שזורעת ההנהלה, לא תצליח להכניע את העובדים ולא תרפה את ידינו. העובדים שהקדישו את עצמם להצלחתה של החברה, צריכים וראויים להיות שותפים להליך קבלת ההחלטות הנוגע לגורלם בחברה".