ניסיון להעביר את השטח: המשותפת דורשת לאסור את צעדת הדגלים בירושלים

הרשימה המשותפת פנתה אמש (שבת) בדחיפות לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, ולמפכ”ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, בדרישה כי יורו מידית על ביטול "צעדת הדגלים" של המתנחלים  אשר צפויה להתקיים ביום חמישי הקרוב ולעבור דרך שער שכם בירושלים והרובע המוסלמי בעיר העתיקה.

במכתב ציינו ברשימה המשותפת כי "אירועי 'צעדת הדגלים' הקבועים בירושלים הפכו מזה שנים רבות לאירועי שנאה בהם נקראות קריאות הסתה גזעניות כמו 'מוות לערבים' ועוד. ידוע על מקרים רבים של ונדליזם ואלימות פיזית מידי משתתפי הצעדות כנגד התושבים הפלסטינים המקומיים. ככזו, מועדת הצעדה המדוברת לפורענות מלכתחילה, קל וחומר בימינו אנו, זמן קצר בלבד לאחר שבערו הרחובות בכל הארץ".

אנשי "צעדת הדגלים" עושים את דרכם לעבר הרובע המוסלמי בעיר העתיקה, דרך שער שכם, ב-2012 (צילום: ויקימדיה)

 

עוד נכתב בפנייה: "אנו קוראים לכם להודיע בדחיפות הגבוהה ביותר כי הצעדה הלה לא תאופשר בידי המשטרה. אנו מזהירים ומתריעים מראש כי אירוע זה עלול בסבירות גבוהה ביותר להבעיר את השטח שוב, להוביל לאלימות ולהסלמה שאחריתן מי יישורנו. לא זאת ואף זאת, עיתוי הצעדה ומסלולה אף מעלים תהיות אודות סיבת קיומה מלכתחילה. הייתכן כי מדובר בניסיון מודע להבעיר את השטח בכדי למנוע הקמתה של ממשלה חדשה? למותר לומר כי חשד כבד שכזה אכן קיים".

גם עבדאללה סיאם, סגן מושל ירושלים מטעם הרשות הפלסטינית, הזהיר אתמול מפני השלכות מצעד הדגלים העלול להביא לפיצוץ נוסף בעיר המזרחית שתחת כיבוש ישראלי. כך הוא אמר בראיון ששודר ב"קול פלסטין".