ניסו לפטר את יו"ר ועד עובדי תן ביס; העובדים דורשים הסכם קיבוצי

בהתערבות בית הדין האזורי לעבודה בבתים, נמנע השבוע הניסיון לפטר את יו"ר ועד עובדי תן ביס, אדם שטיינר, ובוטל השימוע שההנהלה תכננה לערוך לו. גם בוטל הניסיון למנוע מיו"ר הוועד לייצג עובדים בשימועים. מוועד העובדים נמסר "מבחינתנו זה ניצחון אמיתי. אם הם חשבו שהם יכולים לבטל את ועד העובדים, למנוע מעובדים להיות מיוצגים או לפטר את יו"ר הוועד רק בשל פעילותו בוועד, הם חיים בסרט."

עובדי תן ביס, ביום ראשון האחרון, לקראת הדיון בבית הדין האזורי לעבודה בבתים (צילום: ועד העובדים)

עוד נמסר כי "מהיום הנהלת תן ביס בדרך להכיר בוועד העובדים! לאחר שחתמו הרוב המוחלט של העובדים על טפסי הצטרפות לוועד, ולאחר שהגענו לוועד יציג, הנהלת תן ביס סקובר התחייבה עכשיו לפעול בשיתוף פעולה למען בדיקת היציגות שלנו כדי להכיר בוועד העובדים, וביחד נפעל בשיתוף פעולה לשיפור תנאי העובדים בחברה". יצוין שעובדי חברת תן ביססקובר שליחים שהחזיקו את המשק בימי השיא של סגר הקורונה, וגם בימי שגרה מעניקים שירותי שליחות חיוניים למיליוני אנשים – התאגדו לאחרונה במסגרת הסתדרות הפועל המזרחי.

בחברה מועסקים כ־900 עובדים מכל הגילים הנשלחים מכ־20 מרכזי הפעלה בכל רחבי הארץ וראשי ההתאגדות נאצלו להציב כמה אוהלים ברחבי הארץ כדי שעובדים העוברים במקום יחתמו. השליש הנדרש להכרה על איגוד עובדים יציג נאסף עוד לפני שלושה חודשים, וכבר הייתה פסיקה של בית הדין לעבודה שאסר על ההנהלה להתערב בניסיון ההתאגדות, אך ההנהלה ממשיכה בגרירת רגליים וטרם הכירה בוועד.

סרטון יו"ר הוועד מסביר את ביטול הניסיון לפטרו:

https://youtu.be/tOzwTOKZOcE

דף הפייסבוק של הוועד:

https://www.facebook.com/10bis.org

ריאיון עם יו"ר הוועד שפורסם בגיליון 23 של "זו הדרך" (עמ' 6):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/06/G23_2020.pdf