נחתם הסכם קיבוצי ראשון באולפני גלובוס גרופ

הסכם קיבוצי נחתם אתמול (ראשון), בחברת התקשורת גלובוס גרופ. 120 עובדי האולפנים התאגדו בהסתדרות בסוף מאי 2012. העובדים התארגנו כדי לשפר את תנאי ההעסקה ולהבטיח את ביטחונם תעסוקתי. ההסכם שנחתם יחול על העובדים המועסקים באולפנים בתפקידים טכניים מקצועיים, כגון: אנשי קול, בקרי תמונה, טכנאים, מנהלות אולפן, מפעילי כותרות, עובדות במה, מאפרים, נהגים, מפעילי רצף, עובדי תחזוקה וכד'. 

 2014-02-03_201501

 על פי ההסכם שתוקפו עד סוף 2016, כל העובדים שבמועד החתימה מועסקים בחברה במשך 3 שנים ומעלה, יקבלו מעמד של עובדים קבועים. יתר העובדים יוכלו לקבל מעמד של קביעות לאחר שישלימו שלוש שנות עבודה מיום קליטתם. הנהלת החברה לא תוכל יותר לפטר או לנייד עובדים מתפקיד לתפקיד ללא היוועצות עם ועד העובדים.  כמו כן, ההנהלה התחייבה בהסכם כי אחת ל-3 שנים, כל עובד שעליו חל ההסכם, יקבל תוספת קידום בגובה של 10% משכר היסוד שלו. התוספת תהווה שכר לכל דבר ועניין, כאשר חופשת לידה ומילואים ייחשבו גם הם כתקופת עבודה. הקידום הראשון בשכר על פי המנגנון שנקבע, יתבצע במשכורת כבר בינואר 2014 שתשולם בפברואר 2014.

 עוד הוסכם בין הצדדים כי באופן חד פעמי, גם עובדים שבמועד תשלום תוספת השכר הראשונה בגין שנת 2013, טרם השלימו 3 שנות עבודה רצופות בחברה, יהיו זכאים גם הם לתוספת שכר מדורגת על פי ותק, אשר תשולם להם בפברואר 2014.  בנוסף, כל העובדים שעליהם יחול ההסכם, יהיו זכאים למענק חד-פעמי עד 4,700 שקל, שגובהו ייקבע על פי ותק העובד בחברה.

ההסכם מהווה בשורה גם בגזרת התנאים הסוציאליים של עובדי גלובוס גרופ. מעתה, עובדים שהשלימו שתי שנות עבודה רצופות בחברה, יהיו זכאים החל משנת העבודה השלישית בחברה, לקבל דמי מחלה מלאים החל מיום ההיעדרות הראשון מפאת מחלה.  כמו כן, עובד יהיה זכאי לקבל שי לאירועים משפחתיים, על סך 500 שקל בגין חתונה ו-300 שקל  בגין לידה, שי לחג בסך 500 שקל פעמיים בשנה, בראש השנה ובפסח וביטוח פנסיוני שכולל כיסויים נוספים כבר מיום העבודה הראשון בחברה. ההנהלה התחייבה בהסכם גם להגדיל את סבסוד ארוחות הצהריים במזנון המגיש ארוחות לעובדי החברה, כך למשל עובד המועסק בחדשות 2 או באולפנים יישא ב-12 שקל מעלות הארוחה במשמרת והחברה תשתתף ביתר עלות הארוחה. עם חתימת ההסכם מסר ניר ברטל, יו"ר ועד העובדים: "אני יותר משמח להביא לעובדים את ההסכם הקיבוצי הראשון באולפנים. היה זה תהליך התאגדות ארוך ומו"מ לא קל אבל הנחישות של העובדים היא שניצחה. ההסכם הוא הסכם טוב ואולפני גלובוס גרופ יהיו עכשיו, בלי ספק מקום עבודה טוב יותר". אולפני הטלוויזיה גלובוס גרופ שבנווה אילן, בבעלות יורם גלובוס, כוללים 9 אולפנים ומעסיקים כ-200 עובדים. כיום מצולמות באולפנים אלו רוב תכניות הדגל של שידורי הטלוויזיה בישראל, בהם –  חדשות ערוץ 2, ערוץ הקניות, האח הגדול, מאסטר שף, משחקי השף, גאליס וסדרות נוספות ועוד.