נחשף בוועדה לקידום מעמד האשה: האוצר מקצץ בתקציבי המאבק באלימות נגד נשים

בדיון הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי שהתקיים היום בכנסת, הודיע אתמול (שני) רכז תחום רווחה במשרד האוצר, עלי בינג, כי החל מ-1 בינואר 2022 יוקצו בבסיס תקציב המדינה 155 מיליון שקלים בשנה לתכנית הלאומית למאבק באלימות נגד נשים.

הפגנה במחאה בעקבות הרצח, אשתקד, של ופאא עבאהרה (צילום: אל-אתיחאד)

בתגובה אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת): "זה 50 מיליון שקלים פחות ממה שכבר הוחלט עליו בממשלה, אני רואה זאת בחומרה רבה. אמרו שתהיה ממשלת שינוי. אנחנו דורשים יחס אחר לחייהן של הנשים. זו אינה התוספת הראויה לתכנית וסדרי העדיפויות שנקבעו אינם נכונים. עד כמה הצוות המקצועי של משרד הרווחה היה מעורב? אני בספק רב. אין זה ראוי שמשרד האוצר הוא זה שייקבע. בנוסף, אין דגש ראוי לטיפול ברצח נשים ערביות. יש תוספת רבה לטיפול בגברים האלימים ותוספת תקנים לשוטרים בכל פינה, אבל אנחנו מאבדים את הנשים הנפגעות".

מלבד יו"ר הוועדה, חברות הכנסת גבי לסקי (מרצ) ונעמה לזימי (העבודה) הפטירו לעבר בינג: "אתה לא רציני. מדובר בחיי נשים. מתקצבים מחלף בכסף רב יותר". המשנה למנכ"ל המשרד לביטחון פנים, אליעזר רוזנבאום אמר כי הוא "מאוכזב שמתוך התוכנית בת ה-155 מיליון שקלים, רק 10 מיליון שקלים יופנו אלינו. אנחנו בפער משמעותי מול משרד האוצר".